Avatar billede Gummiged Praktikant
20. august 2021 - 20:38 Der er 2 kommentarer

Tastatur virker ikke

Jeg har problemer med min nye bærbar.

Et par gange har den pludselig deaktiveret både bluetooth og trådløst netværk, som om den var på flytilstand, uden at man kunne sætte flytilstand on/off. Begge gange har det bare tilfældigt virket efter et antal genstarter.

Nu er der så det problem, at tastaturet pludselig stoppede med at virke, og jeg kan ikke få det til at virke igen.

Først prøvede jeg at fjerne tastaturdriveren inde i enhedshåndteringen og genstarte. Ingen effekt.

Så prøvede jeg at slukke computeren og tænde den igen i forsøget på at taste F2 i conputeropstarten, så jeg kunne nulstille indstillingerne. Der kommer bare ikke en mulighed for at trykke F2 i opstarten.

Slutteligt har jeg prøvet at opdatere computerens chipset ved at finde den ny software på Asus' hjemmeside. Heller ingen effekt.

Hvad kan ellers løse problemet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. august 2021 - 20:52 #1
Prøv evt. at tilslutte et løst tastatur via en USB, hvis du har tilgang til et sådant, således at du kan komme ind.

Hvilket mærke og model er der tale om?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2021 - 21:30 #2
Du skriver "ny" så jeg formoder du har reklamation hvis opdatering eller en nyinstallation ikke løser problemet for dig.?Har du system gendannelsen kørende kan du prøve at rulle tilbage til før du fik problemer.