Avatar billede Benno Praktikant
26. august 2021 - 09:55 Der er 5 kommentarer

Pc starter ikke

Hej
Min PC døde fuldstændig i går midt i det hele. Når jeg prøver at starte den, drejer køleren på bundkortet få mm, mere sker der ikke. Har tjekket PSU’en med clips i grøn og sort slot, og der kører køleren på den. Er jeg ude i at bundkort eller andet er stået af, og hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2021 - 10:05 #1
start med at tjekke strømforsyningen - alt andet lige, så er den billigere og enklere at skifte. Hvis du har en strøm-måler, så tjek alle ledninger igennem - 12V kan være ok, mens 5V er død.
https://www.thansen.dk/vaerktoj/maalevaerktoj/multimeter/n313500271/pn486080113
Avatar billede Benno Praktikant
26. august 2021 - 10:07 #2
Det prøver jeg, og vender tilbage hvis det ikke er problemet. Tak for hjælpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2021 - 12:25 #3
Har du prøvet Strømknebet? Fjern alt strøm fra PC: Hold derefter startknappen inde i 30 sekunder genindsæt strøm og prøv igen!
Avatar billede Benno Praktikant
26. august 2021 - 15:52 #4
Det prøver jeg, mange tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2021 - 17:17 #5
Fordi at køleren på psu kører er ikke ensbetydende med at den virker.
På en stationær skal der være hhv. 3,3  5 og 12 volt.
Ellers duer det ikke.