Avatar billede Nervatos Seniormester
26. august 2021 - 17:50 Der er 3 kommentarer

Omskrive decimaltal og procent til brøker

Hej med Jer

Er der nogen, som har en idé eller løsning på - hvordan jeg udregner decimaltal til brøker og procent til brøker?

Således det kommer til at virke som: https://procentregner.dk/omregn-til-procent-decimaltal-broek/

Ved godt, at jeg kan formatere cellen. Men det er ikke altid at jeg får det korrekte tal, som jeg gør via hjemmesiden.

PFT og god aften. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2021 - 17:55 #1
det er forklaret nede i teksten - bare læs og udregn
Avatar billede Nervatos Seniormester
26. august 2021 - 17:58 #2
#1 > Jeg kan ikke finde ud af, at finde ud af hvor mange decimaler der er i decimaltallet - således det kan bruges til udregningen.
Avatar billede jens48 Ekspert
26. august 2021 - 18:03 #3
Du vil altid risikere at få en vis unøjagtighed i brøken med mindre du for eksempel vil acceptere en brøk der ser sådan ud:  1000003/10000000 (=0,1000003). Brøken kan ikke forkortes, da tælleren er et primtal. Så jeg vil foreslå at du alligevel bruger formateringen.