Avatar billede Bernie Praktikant
27. august 2021 - 11:35 Der er 3 kommentarer

Usb-c hub til stationær

Hej

Jeg tænkte at en USB-C dock ville være løsningen på mit kabelproblem med at jeg hurtigt skal skulle skifte mellem arbejdsbærbar og stationær. Desværre har min stationær ikke en USB-C indgang, så jeg prøver at bruge usb-c til usb-a kabel i stedet for usb-c til usb-c som jeg normalt bruger til bærbaren.
Mine skærme vil simpelthen ikke virke med USB-a. Først tænkte jeg at det var kablet der var for "langsomt" så jeg købte lidt forskellige og har også forsøgt forskellige USB indgange. 2.0, 3 osv.

Er det måske et problem med softwaren i min dock?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
27. august 2021 - 12:21 #1
Umiddelbart lyder det mere som om at du skal have fat i en KVM-switch
Avatar billede Rune1983 Ekspert
27. august 2021 - 13:07 #2
Du skal lige være obs på at ved eksempelvis at køre skræmen over en dock er ikke altid godt hvis du spiller computerspil. Har haft eksempler på at skærmbilledet ikke kan følge med via en dock. Men ved direkte i grafikkort ingen problemer. Blot til info.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2021 - 14:40 #3
køb dog et usb-c kort til den stationære, fx https://www.av-cables.dk/usb-c-3-1-pci-express-kort/usb-c-3-2-gen-pci-express-kort-2-vejs.html
husk at tilslutte strøm inde i pc'en