Avatar billede Adi Praktikant
29. august 2021 - 10:44 Der er 9 kommentarer

HP laptop larmer

Hej jeg har lige købt en ny HP laptop til mit studie, men bare af at sidde og læse en pdf fil gør at den larmer af helvede til. Jeg har brugt 5.500 kroner på den, så det var ikke dette problem jeg havde regnet med ville komme. Hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2021 - 11:23 #1
Hej Adi og velkommen til.
Skriv mere om hvilken bærbar det er så vi nemmere kan guide?
Den må have et modelnummer af en slags.
Avatar billede Adi Praktikant
29. august 2021 - 17:03 #2
14-cf2435no
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. august 2021 - 17:55 #3
Installer SPECCY og se temperaturer - og sørg for fri luftadgang - dvs den ikke står på pude, trøje madras eller lignende.

Ellers Ta en tur til forretningen med den og hør hvad de siger. Sammelign med en anden de har udstillet. Er det Power du har handlet med?
Avatar billede Mikael Ekspert
29. august 2021 - 18:13 #4
Hvis den er spritny, så KUNNE det sagtens være. at den updater helt vildt fra nettet.
Så blæseren køre på fuld styrke.
Avatar billede Adi Praktikant
29. august 2021 - 19:07 #5
Ja jeg har købt den i Power.
Avatar billede Adi Praktikant
29. august 2021 - 19:08 #6
Er der ikke noget i indstillingerne på computeren hvor man kan justere blæserne?
Avatar billede Adi Praktikant
29. august 2021 - 19:26 #7
Jeg købte den i juni, men er først begyndt at bruge den nu
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. august 2021 - 19:32 #8
#4 har et point - Se i jobliste om der er høj aktivitet - er der det så giv den tid - kig også i windows update - det er set noget går galt der  og den så forsøger igen og fejler og kører i ring...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2021 - 22:03 #9
Jeg er enig i at det kan være opdateringer. Har du ikke brugt den i måneder skal den køres helt op to date. Og det kører i baggrunden. Så hvis du samtidigt vil bruge andre programmer vil blæser køre op i fart for at den ikke overopheder.
Lad den stå i fred og ro og lade den gøre opdateringer færdigt. Så får du sikkert den tilbage som du ønsker den skal gøre.