Avatar billede Nervatos Seniormester
01. september 2021 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tom celler giver 0?

Hej

Hvorfor giver denne formel =SUM.HVIS(C4:L4;">="&1;C4:L4) 0, når jeg kun vil have den til at udregne hvis der står noget i C4:L4?

Ved godt, at jeg kan lave en endnu en hvis på. Men jeg har udfordringer med at min anden formel tror det er et resultat? For resultatet kan sagtens give 0, men skal ikke skrive 0.

Mvh
Avatar billede jens48 Ekspert
01. september 2021 - 11:35 #1
Du kan ændre opsætningen ved at gå ind i File - Options - Advanced og fjerne fluebenet ved Show a zero in cells that have zero value. Håber du kan finde det på din danske version.
Avatar billede Jan K Ekspert
01. september 2021 - 13:56 #2
#1 Problemet med de  løs ing er, at så forsvinder alle  nulværder, og xer kan jo være steder, hvor man gerne vil bevare dem.

Jeg ville gå efter en løsning med e  ekstra HVID
Avatar billede Jan K Ekspert
01. september 2021 - 13:57 #3
HVIS
Avatar billede Jan K Ekspert
01. september 2021 - 14:05 #4
Eller

=HVIS(ER.TOM(C4:L4);"";SUM(C4:LR))

Indtastet som matrixformel - afslut med Ctrl+Shift+Enter
Avatar billede Jan K Ekspert
01. september 2021 - 14:06 #5
L4 til sidst
Avatar billede Nervatos Seniormester
01. september 2021 - 18:32 #6
Tak for hjælpen Jan!
Avatar billede Jan K Ekspert
01. september 2021 - 22:24 #7
Velbekomme 🇩🇰