Avatar billede Michael_Ba Juniormester
01. september 2021 - 17:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reference fejl i formel = indirekte

Hej alle

Nogen der kan gennemskue hvorfor jeg får en reference fejl i denne formel?

=INDIREKTE("'C:\Users\MichaelRasmussen\OneDrive - Company (O365)\Projektplan\2022\["&A1&".xlsx]Stamdata'!$E$38")

I celle A1 har jeg navnet på det Excelark der skal hentes data fra = "Test" lige pt.

Jeg synes at have krydstjekket alt :-(

Takker på forhånd
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. september 2021 - 17:59 #1
Har du filen

C:\Users\MichaelRasmussen\OneDrive - Company (O365)\Projektplan\2022\["&A1&".xlsx

åbnet?

Det er nødvendigt når du bruger INDIREKTE.
Avatar billede Michael_Ba Juniormester
01. september 2021 - 18:11 #2
Arhh..... du har da ret 😌😣  øv

Det dur så bare ikke, da det måske er 1-200 ark der skal linkes til.

Kan noget VBA-kode evt. "gøre" noget ??
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. september 2021 - 19:20 #3
Til din sidste sætning - formentlig.

Hvis du vil forsøge videre med en formelløsning, så prøv med SUMPRODUKT der ikke kræver at filen der refereres til er åben. Om det vil kunne arbejde tilfredsstillende med 200 filer er jeg dog næsten helt sikker på, at det vil det ikke kunne. Men du kan da forsøge.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
02. september 2021 - 07:26 #4
Jeg tænker det er i sådanne situationer hvor power query bliver anbefalet at undersøge om den feature kan bruges i sammenhængen.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. september 2021 - 10:34 #5
God ide!