Avatar billede las Praktikant
05. september 2021 - 10:25 Der er 6 kommentarer

Messenger

Har et spørgsmål ang. Messenger som jeg håber nogen kan svare på.

Da jeg gik i seng i går lukket jeg skærmen på min MacBook, mens Facebooks/messenger stadigvæk var åben, så går jeg ud fra at jeg ville stå som offline på Messenger, men da jeg stod på fik jeg at vide at det stod ( hos venner ) som om jeg var aktiv for 51 min. siden, selv om skærme har været lukket siden kl. 23.30 dagen før. Håber det giver mening og nogen der kan løse dette spørgsmål for mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2021 - 10:56 #1
hvis du slukker, så afbrydes programmet - hvis det er dvaletilstand, så er programmer ikke afsluttede
Avatar billede las Praktikant
05. september 2021 - 11:02 #2
Slukket ikke, men lukket skærmen så den må været gået i dvaletilstand, men hvordan forklare det at jeg stod som aktiv for 51 minutter siden.

Gik i seng omkring kl. 23.30 og stod op kl. 8, men alligevel sagde Messenger, omkring kl. 7 at jeg var aktiv for 51 minutter siden. Går messenager automatisk offline hvis man ikke skriver i x antal timer??
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2021 - 11:27 #3
det kan være, at en har klikke like til et af dine opslag, og fb har set, at du ikke havde lukket - så aktiv?
Avatar billede las Praktikant
05. september 2021 - 11:34 #4
Nej, har ikke fået nogen like til nogen opslag. Undre mig helt vildt at jeg kan stå som aktiv i Messenger når jeg ikke har været det.
Avatar billede las Praktikant
05. september 2021 - 13:16 #5
Nu har jeg så fundet ud af at messenger har skiftet mellem at være online og offline i løbet af natten, selv om skærmen på min Mac var lukke ( i dvale )

Kan det være fordi jeg ikke har lukket messenger ned inden jeg lukket den, dvs. så stod den online, hvis så min Mac har mister netvært i løbet af natten er den gået offline, og så er nettet komme igen så er den gået online igen??
Avatar billede Richard Thune Forsker
06. september 2021 - 08:33 #6
Undrer mig at det sker med facebook messenger, men måske kan den koble sig på.
Fra Apple:
Hvad er Power Nap på Mac?
Power Nap, som findes på Mac-computere med flash-hukommelse, giver nogle Mac-computere mulighed for at være opdateret, selvom de er på vågeblus. Når Mac går på vågeblus, aktiveres Power Nap regelmæssigt for at opdatere oplysninger. Hvilke oplysninger, der opdateres, afhænger af, om din Mac får strøm fra batteriet (en bærbar Mac-computer) eller er sluttet til en strømforsyning (en bærbar Mac-computer eller en Mac-skrivebordscomputer).
Når Mac er på vågeblus og får strøm fra batteriet, gør Power Nap følgende:
Søger efter nye beskeder i Mail
Opdaterer begivenheder i Kalender
Opdaterer andre iCloud-begivenheder
Når Mac er sluttet til en strømforsyning, kan Power Nap også udføre aktiviteter såsom at hente softwareopdateringer og gennemføre Time Machine-sikkerhedskopieringer.