Avatar billede Lucas_flink Praktikant
17. september 2021 - 13:52 Der er 7 kommentarer

Computer virker ikk

Hej alle, håber virkelig nogen vil hjælpe 🙏

Min computer kørte for 2 dage siden helt fint men efter en enkelt genstart har den ikke gidet at starte op normalt. Computeren tænder men intet signal til hverken skærme, tastatur eller mus. Derudover laver den to korte bip (vedlagt video).

Ting jeg har prøvet:
- genstarte flere gange (også med kabler trukket ud og holde start-knap 30 sek)
- Rengøre for støv

Skriv kommentar for mere info :)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. september 2021 - 14:03 #1
Vedlagt video ?
Holde startknappen inde i 30 sek! forhåbentlig uden strømkablet er tilsluttet?
Og hvis Bærbar uden Batteri;?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2021 - 14:37 #2
Har du medbygget compact disc? Dette hardware fejler?
-Hvis du ikke har den, så fjern den fra dit BIOS som medinkluderet opstart?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2021 - 14:39 #3
Eller har du måske tilsluttet ekstern compact disc via USB, fjern dette fr USB når du tænder PC. Og tilslut den kun efter den er tændt.

Eller indstil inde i BIOS til at ignorere eksterne resource under opstart.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2021 - 14:40 #4
Eller USB-nøgle som stadig er sluttet til under opstart. Fjern dette og se om det virker.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
17. september 2021 - 16:45 #5
To korte bip kunne tyde på RAM-fejl. Prøv at tage klodserne ud og sætte dem tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2021 - 16:52 #6
Hvis de andre ting ikke virker på dit problem:
Har du flere harddiske/ andre drev i computeren demonter kabler på  alle på nær den med Windows på, og prøv opstart.

2 korte beep kan også  være et ram problem.
Strøm af og hold start knappen nede i 30 sek.
Med en hånd på kabinettet og en du bruger frigøre du ram klodserne på den tap til formålet, og du tager dem ud. Tag et stykke rent papir, fold det og "slib" kontaktfladerne på ram klodserne. Når dette er gjort afrenses disse med en vatpind dyppet i Isopropyl alkohol. Lad dem tørre helt op inden de monteres tilbage i bundkortet. Er der beskidt omkring soklerne til ram skal disse også renses.
Når alt er rent og genmonteret, på med strøm og prøv opstart.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2021 - 16:53 #7
#5 Ah fik ikke opdateret, inden jeg sendte 😃