Avatar billede Martin Madsen Novice
22. september 2021 - 11:36 Der er 6 kommentarer

Bypass udbyders hastigheds begrænsing efter opbrugt datapakke.

Har glemt min kode til Router (admin adgang). og ser ud til at jeg må reset den.

Men havde den sat op så udbyder ikke kunne nedsætte hastighed efter oprbrugt datapakke.

Ville lige høre folket om hvordan jeg kan gøre dette efter jeg har reset routeren.
Det var en ven af en ven som i første omgang satte routeren op, og har ikke kontakt til vedkommende mere.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. september 2021 - 11:50 #1
Tror ikke det er lovligt, så ikke noget vi må hjälpe med her.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. september 2021 - 11:55 #2
#1 Jeg har også en mistanke om, at det er at træde ved siden af "dydens smalle sti"
Avatar billede Martin Madsen Novice
22. september 2021 - 11:56 #3
Det er en 3. parts router der ikke er købt af udbyder, som jeg bare har smidt et simkort i.
Så måske det faktisk er lovligt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. september 2021 - 12:33 #4
#3
Kan jeg ikke forstille mig. Pröv at läs hvad der står i din kontrakt (OBS. jeg ved ikke hvad der står, men mistänker der står et eller andet). Der er jo en grund til at de sänker hastigheden når du har opbrugt din kvote. Ellers ville alle jo bare köbe 1Gb og så bare forbigå sänkt hastighed.

Med andre ord, bruger du mere data end du har betalt for, så köb en större pakke.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. september 2021 - 12:44 #5
#4 Jeg ville ikke gøre det, for er det ikke lovligt, så kan det sidestilles med tyveri - det ville sgu være dumt, at komme i "den sorte bog" (få en plet i straffeattesten) på grund af en sådan handling. Oven i en plet i straffeattesten, ville også komme en bøde, og sandsynligvis også et krav fra udbyderen om tilbagebetaing.
Avatar billede Martin Madsen Novice
22. september 2021 - 13:09 #6
Tak for svar allesammen.
må hellere følge jeres råd og droppe den ide.