Avatar billede HHA Professor
27. september 2021 - 15:38 Der er 1 løsning

Datavalideringsbegrænsninger

Hejsa,

Kæmper med at jeg vil indtaste negativ værdi i en celle.
Men de siger at det er i strid med de datavalideringsbegrænsninger der er for cellen.
Jeg kan ikke se at der umiddelbart er nogle begrænsninger.

Men kan den ligge i nedenstående VBA formler?

Sub Makro_indsæt_række()
'
' Makro_indsæt_række Makro
' Indsætter en række under det valgte rækkenummer
'

    Application.ScreenUpdating = False

Dim datacellColor As Long
Dim cell As Range
ActiveSheet.Unprotect
datacellColor = RGB(Red:=218, Green:=238, Blue:=243)
datacellColor2 = RGB(Red:=216, Green:=228, Blue:=188)
datacellColor3 = RGB(Red:=230, Green:=184, Blue:=183)

RowNo = ActiveCell.Row

    If RowNo < 19 Then
        MsgBox "Du kan kun indsætte rækker ved tilbudspunkter"
        ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
        Exit Sub
    End If

    If Range("B" & (ActiveCell.Row)).Value = "MIS" Then
        MsgBox "Du kan kun indsætte rækker ved tilbudsteksten"
        ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
        Exit Sub
    End If

    ActiveSheet.Range("A18", "AD18").Locked = False 'Unlock the range A18 to AD18

    Range("A18", "F18").Interior.Color = datacellColor
    Range("H18", "N18").Interior.Color = datacellColor
    Range("T18", "AD18").Interior.Color = datacellColor
    Range("W18").Interior.Color = datacellColor2
    Range("X18").Interior.Color = datacellColor3

    ActiveCell.Offset(1, 0).EntireRow.Insert
    Range("A18").EntireRow.Copy ActiveCell.Offset(1, 0).EntireRow
    Range("A18", "F18").Interior.ColorIndex = 0
    Range("H18", "N18").Interior.ColorIndex = 0
    Range("T18", "AD18").Interior.ColorIndex = 0

    ActiveSheet.Range("D20", ActiveSheet.Range("G20").End(xlDown)).EntireRow.AutoFit ' Sikrer automatisk fit til cellebredde

    ActiveSheet.Range("A18", "AD18").Locked = True 'Lock the range A18 to AD18
    ActiveSheet.Range("H20", ActiveSheet.Range("H20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column H
    ActiveSheet.Range("G20", ActiveSheet.Range("G20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column G
    ActiveSheet.Range("U20", ActiveSheet.Range("U20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column U
    ActiveSheet.Range("T20", ActiveSheet.Range("T20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column T
    ActiveSheet.Range("O20", ActiveSheet.Range("O20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column O
    ActiveSheet.Range("P20", ActiveSheet.Range("P20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column P
    ActiveSheet.Range("Q20", ActiveSheet.Range("Q20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column Q
    ActiveSheet.Range("R20", ActiveSheet.Range("R20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column R
    ActiveSheet.Range("S20", ActiveSheet.Range("S20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column S
    ActiveSheet.Range("W20", ActiveSheet.Range("W20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column W
    ActiveSheet.Range("X20", ActiveSheet.Range("X20").End(xlDown)).Locked = True ' Locks column X

ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True, AllowFormattingCells:=True

    Application.ScreenUpdating = True

End Sub

ELLER

Sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
'

    ActiveSheet.Unprotect
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True _
        , AllowFormattingCells:=True
End Sub

ELLER

Sub Makro2()
'
' Makro2 Makro
'

    ActiveSheet.Unprotect
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    ActiveSheet.EnableSelection = xlNoRestrictions
End Sub
Avatar billede HHA Professor
28. september 2021 - 18:44 #1
Ved ikke hvad der blokerede cellerne.
Men kopierede nogle "friske" celler ind over og så løste det problemet.