Avatar billede arnepedersen Forsker
02. oktober 2021 - 12:50 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

DVD drev

Jeg har købt ny pc. - Acer Aspire 5 og den er uden DCD drev har jeg købt et ASUS eksternt DVD drev.
Men når jeg sætter en DVD i drevet, starter den op i Microsoft Store og der skal der så installeres en DVD Player.
Jeg har installeret et utal af dem. men ingen virker.

På min gamle Acer hvor der er DVD drev i, startede den altid op med det der var på DVD en.
Kan i ikke fortælle mig hvad jeg skal gøre?
02. oktober 2021 - 13:04 #1
Du skal have en DVD afspiller installeret.

Prøv at læse denne artikel: https://www.bluraycopys.com/da/resource/play-dvd-on-windows-10-and-mac.html

Jeg har en der hedder Windows DVd -afspiller, som jeg ikke ved hvor kommer fra.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2021 - 15:16 #2
Du kan sagtens installere dette som media afspiller, og angive det som standard afspiller for DVD:

https://www.videolan.org/vlc/index.da.html
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. oktober 2021 - 16:39 #3
Har hentet den, og den virker, men når jeg sætter en DVD i drevet så åbner VLC og derefter kan jeg åbne min DVD.

Jeg har også VLC  på min "gamle" pc, men her starter DVD en op med det samme. Ved du hvordan jeg kan opnå det samme på de nye?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2021 - 16:54 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2021 - 18:28 #5
Du skal ind og vælge hvilket program der skal bruges ved en given filtype.  Så bør den afspille mediet.
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. november 2021 - 16:30 #6
lukker