Avatar billede Jannickhess Professor
07. oktober 2021 - 16:54 Der er 5 kommentarer

Spærrer for bestemt afsender, så mail ikke modtages

Hejsa.

Jeg bruger Outlook Appen på min pc'er hvordan kan jeg spærrer for at modtage mail fra en bestemt e-mail adresse.

Håber at nogen herinde ved hvordan det kan gøres.
Ellers tager jeg gerne imod forslag, hvordan man gør på www.outlook.com

Da der meget ofte er nogen der prøver at sende mig falske mails

Mvh

Jannick
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2021 - 17:12 #1
I thunderbird kan man højreklikke på afsenderen, og 'opret filter' og sende alt fra den konto til papirkurv (eller spam)
Avatar billede Jannickhess Professor
07. oktober 2021 - 20:08 #2
Tak skal du have Claes57

Jeg har dog lige et tilføjelses spørgsmål
Hvordan, opretter jeg så en mail konto mere på Thunderbird

Mvh.

Jannick
Avatar billede supportsiden Professor
07. oktober 2021 - 20:24 #3
Normalt vil man, i sit e-mail program, kunne højreklikke på den e-mail der er på tale, også vælge noget i retning af "marker som uønsket"
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2021 - 08:43 #4
I Funktioner, ned til Kontoindstillinger, og i venstre del helt til bunden med Kontohåndtering. Der findes Tilføj Mailkonto.
Avatar billede bvirk Guru
08. oktober 2021 - 09:29 #5
Mails bør stoppes på mailserveren -  det kan ikke være meningen at mapper i den enkelte pc's mailclient eller i app skal tilsmudses og bruge båndbredde på det.
Thunderbirds faciliter og også andre bestræbelser vidner om hvor udbredt den fejldisponering er.
Store mailudbydere (som jeg antager outlook også er) og ofte også mail hostninger har indstillingsmuligheder, hvor det er muligt at kategorisere indkommende mail.
Den mere manuellere af slagsen er tilføjelse til en blackliste.
Så, om muligt, havende tilgangsrettigheds info, må man kunne gå ind på en outlook webside -> mailindstillinger.
På den bliver en spammer en nyttig ting til at afprøve funktionaliteten - og undlader man så at blackliste en 'lille spammer' så ser man helt anderledes på den lille spammer som allernådigst fik lov at komme igennem.