Avatar billede Maria Juniormester
21. oktober 2021 - 14:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min telefon viser sort skærm

Hej.
Min iphone x viser helt sort skærm. Jeg kan godt tænde den, men jeg kan ikke se noget på skærmen. Når jeg forsøger at skrive min kode (hvilket er svært når man ikke kan se noget), så vibrerre telefonen når jeg skriver min kode forkert.
Jeg har forsøgt at slukke telefonen helt og tænde den igen, men det virkede ikke.

Hvad skal jeg gøre? Ps. jeg ved ikke særlig meget om telefoner, så helst ikke noget alt for kompliseret svar tak.

Hilsen Maria.
Avatar billede ebea Ekspert
21. oktober 2021 - 15:07 #1
Hvis du slukker din tlf. helt, ser du heller ikke funktionen med "slideren" foroven på skærmen? Er skærmen da også helt sort?
Hvis den er helt Sort, så er der sket noget med selve telefonens skærm (selve displayet, styring eller andet relateret til skærmen).
Avatar billede puren Ekspert
21. oktober 2021 - 22:17 #2
der er ikke så meget du selv kan gøre selv

ved ikke hvordan det er i danmark men var du i USA viile mit råd lyde
find en IKKE apple authorized service provider der skruger i iphone og få et tilbud.
hvis butikken er authorized service provider så siger apple at de skal gøre ting på en bestemt måde og tage X pris for det
https://www.youtube.com/watch?v=_XneTBhRPY

ellers send den til jessa jones i USA hindes lille biks hedder ipad rehab  https://www.ipadrehab.com/
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2021 - 15:41 #3
Skærme er reelt i flere lag. Et med farverne og et med baggrundsbelysningen, så du kan se farver. Det er baggrundsbelysningen, der er i udu, så hele skærmen bliver sort.
Jeg ved ikke, hvordan det repareres - men det er nok en alt-i-et enhed, der skiftes.
Avatar billede Maria Juniormester
24. oktober 2021 - 21:19 #4
Tusind tak for hjælpen.

Jeg fik skiftet min skærm og nu virker min telefon igen.

Hilsen Maria.