Avatar billede clausnilsson Mester
26. oktober 2021 - 04:30 Der er 1 kommentar

GIS? og GPX

Jeg har en kunde som har en stor mængde POI's i Microsoft Autoroute, som jo blev pensioneret for en hel del år siden. Han er meget øm om sine data, da de i princippet er en formue værd, det er data som er indsamlet personligt gennem mange år.

Den oplagte vej ud af Autoroute er jo at eksportere til GPX. Og der er masser af løsninger på at konvertere GPX til alt muligt andet.

Spørgsmålet er: Han ønsker noget software, som ikke koster spidsen af en jetjager, men som heller ikke behøver være gratis, som kan fremtidssikre hans data med et højt sikkerhedsniveau, så han kan se data, søge i data, og tilføje yderligere data.

Er det et GIS system og i givet fald hvad skal vi så vælge?
Avatar billede wjens Guru
26. oktober 2021 - 17:37 #1
Jeg kender ikke GIS systemer. Men en simpel database var måske en mulighed?

GPX data kan med lidt programmering renses i passende rene meta-data og de nøgne GPS koordinater. Det hele gemmes i en database. Så er data reddet. Et søgemodul tilpasset kundens behov kan vise GPS-koordinaterne som link til at åbne Google Map.