Avatar billede fpen2015 Juniormester
29. oktober 2021 - 15:23 Der er 9 kommentarer

Sims 4 autorun

Hej Alle,

Måske et lidt specielt spørgsmål. Jeg har lige købt SIMS 4 til min datters pc på cd rom. Jeg sætter cd'en i og venter på autorun og instalations menuen kommer. Den kommer ikke?
Jeg kan gå ind på cd drevet og kan se auto run filen men der sker ingenting.
Er der et program jeg skal bruge?
29. oktober 2021 - 15:53 #1
Prøv først at dobbelt klikke på autorun filen.

Hvis det ikke hjælper, så prøv at højre klikke på autorun filen og åben den med notepad.
Her kan du se hvilken fil autorun skal starte.
Find den fil og dobbelt klik på den.

Hvis det heller ikke virker prøv at finde en fil der hedder setup eller lign.

Her et par eksempler, fra Sim City 3000:
[autorun]
open=Launcher\LAUNCHER.EXE
icon=SC3K_CD.ICO
Launcher filen ligger i et bibliotek der hedder launcher.

ellers:
cd'en:\ setup\english\
Her ligger der en fil der hedder setup.

Hvis du kører Windows 10, skal du være opmærksom på at Windows 10 ikke uderstøtter CD'er og DVD, der er kopi beskyttet.
Hvis spillet er kopi beskyttet kan du ikke installerer det.
Der er nogle "hacks" på nettet, men jeg har ikke fået det til at virke.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. oktober 2021 - 21:02 #2
Jeg tror du glemmer at fortælle hvad OS du bruger, men kunne dette være forklaringen: https://www.howtogeek.com/236241/how-to-enable-disable-and-customize-autoplay-in-windows-10/
Avatar billede fpen2015 Juniormester
30. oktober 2021 - 12:44 #3
Hejsa. Jeg bruger WIndows 10. Jeg har gjort som https://www.howtogeek.com/236241/how-to-enable-disable-and-customize-autoplay-in-windows-10/ linket her pointere.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. oktober 2021 - 12:52 #4
Nu stiller jeg måske et dumt spørgsmål.
Men hvad er det reelt du spørger ind til?
Er det at autorun ikke køres automatisk?
Eller er det nærmere at sims4 ikke kan afspilles på den købte cdrom?
Avatar billede fpen2015 Juniormester
30. oktober 2021 - 13:04 #5
Autorun kører ikke automatisk hvilket gør jeg ikke får muligheden for, at installere spillet på min datters pc :(

Også prøver jeg, at gå ind på F drevet og kan ikke finde nogle filer, hvor jeg kan kører autorun
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. oktober 2021 - 13:46 #6
Hvis du åbner din "cdrom" i windows stifinder, kan du så ikke tage et billede eller skrive hvad indholdet af din cdrom er?
Så kan vi måske bedre fortælle hvad du skal forsøge. ;)
Avatar billede fpen2015 Juniormester
30. oktober 2021 - 15:54 #7
Har taget nogle billeder nu. Som sagt er det 1000 år siden jeg har købt et pc spil fra en cd rom. Har været vand til, at indstalations menuen bare starter automatisk

Når jeg helt konkret går ind på F drevet som er cd rom er der 3 filer.

Sims 4
Autorun (internet ikon) - når jeg trykker her går den på nettet under en side som ikke bliver til noget.
Autorun note pad (i note pad filen står der: icon=autrun.ico)

Der er ingen steder jeg kan klikke og indstalationen går igang
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. oktober 2021 - 18:32 #8
Hvad er der i sims 4 mappen?
31. oktober 2021 - 08:24 #9
jeg har fundet denne vejledning:
https://www.wikihow.com/Install-the-Sims-4