Avatar billede ErikHg Ekspert
07. november 2021 - 12:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Besked: Din plan for inaktiv Google-konto blev opdateret

Hej, jeg fik torsdag 4/11 en mail med denne besked:

Din plan for inaktiv Google-konto blev opdateret
Jeg er noget i tvivl om hvordan indholdet skal forstås.

Se linket.

https://ibb.co/bJpgDYj

Begge min e-mailkonti optræder - både konto hos YouSee men også min Gmail-konto. Sidstnævnte blev oprettet i maj måned i år, pga. problemer med modtagelse af mail fra eksperten. Jeg ville konstatere om det var min mailkonto hos min udbyder der er YouSee, problemet lå, fordi eksperten var den eneste afsender jeg ikke modtog mails fra, derfor oprettede Gmailkontoen, og et ekstra brugernavn på eksperten, i maj måned 2021, da der både før og siden har været problemer med modtagelse af mails fra eksperten. Det er det eneste sted jeg anvender denne konto, men efter at min mailkonto hos YouSee igen kunne modtage mail fra eksperten, anvender jeg kun denne.
Jeg håber at nogen kan forklare, hvordan mailen fra Google egentlig skal forstås eller om det måske er fusk.

På forhånd tak.
Mvh.
Erik Hg
Avatar billede INK Ekspert
07. november 2021 - 13:00 #1
Den er helt tilforladelig. Google fortæller dig blot, at såfremt du ikke anvender kontoen i  2 måneder vil de sende en mail til dine anførte mailkonti. Jeg får tilsvarende rutinemæssigt fra Google.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. november 2021 - 13:30 #2
Hej ink. Takker for svaret.
Jeg mente heller ikke at denne "lugtede" af fusk, men jeg ville ikke gøre noget, før jeg havde hørt, fra nogle der er mere inde i det end jeg selv
.
Jeg er nemlig i de seneste 2-3 uger blevet oplyst om at mit Norton abonnement er udløbet, hvilket ikke passer, da dette først udløber 31. december 2021. Siderne lignede overhovedet heller ikke Nortons sider.
Det er også så tydeligt, at der er tale om fup, for afsenderadressen/adresserne er meget mærkelige, da der er en masse både tal og bogstaver rodet mellem hinanden.
Der er tale om flere forskelligt lydende afsenderadresser, men disse bliver konsekvent blokeret, for hellere blokere én gang for meget, end én gang for lidt.

Mvh.
ErikHg