Avatar billede jokkaka Juniormester
12. november 2021 - 09:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

To skærme til stationær computer

Hej. Jeg har netop købt en stationær computer, som jeg ønsker at tilslutte mine to skærme, så jeg kan køre forskellige programmer på de to skærme (fx Excel på skærm 1 og Internetbrowser på skærm 2. Da den stationære har 1 x HDMI indgang og 1 x VGA, kan jeg så tilslutte en skræm til hver port, så jeg kan splitte skrivebordet (mener jeg funktionen hedder), eller skal jeg ud at købe en HDMI adapater med USB i den ene ende og 2 x HDMI i anden ende?
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. november 2021 - 10:07 #1
Avatar billede jokkaka Juniormester
12. november 2021 - 10:21 #2
Tak for svaret, men kan jeg ikke bare forbinde pc med skærm via et VGA-kabel, når nu både pc og skærm har en sådan port? Og den anden skærm via hdmi?
Eller det vil måske ikke spille sammen, så skærmene kun bliver duplikater af hinanden og ikke et udvidet skrivebord hvor man kan køre forskellige programmer?

https://www.avxperten.dk/vga-kabel/vga-kabel-blaa-stik-1-8m.asp
Avatar billede kulawig Professor
12. november 2021 - 12:29 #3
det virker fint på min computer , men hvorfor så meget tvivl ... bare prøv

hvis det så ikke virker for dig ... har du lært noget
Avatar billede jokkaka Juniormester
12. november 2021 - 12:34 #4
Det kan du have ret i :-) Desværre har jeg bare hverken HDMI adapter eller VGA, så jeg skal ud at købe det, og jeg vil jo gerne undgå at fejlkøbe noget :-)
Avatar billede kulawig Professor
12. november 2021 - 14:12 #5
Avatar billede jokkaka Juniormester
14. november 2021 - 21:43 #6
Tak for de mange svar. Jeg valgte at udnytte, at min PC har både en HDMI-port og en VGA-port (de to skærme, som er identiske, har både HDMI og VGA) - og det virker uden problemer. Så alt i alt en billig løsning, da et 1,8 m VGA-kabel koster ca. 50 kr. vs. diverse adapter modeller, som koster op til 750 kr. (men som muligvis er mere egnede til gaming, det skal jeg ikek kunne sige).