Avatar billede huddie Professor
13. november 2021 - 14:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Registrering af farver/blæk i EPSON ET-2650

Hej Eksperter,

Jeg har fyldt den sorte farve op igen med blæk efter den næsten var løbet tør, men af en eller anden grund, så viser den stadig at den næsten er tom.
Hvordan fortæller jeg printeren, at der atter er kommet farve på?
Om det kan skyldes at printeren var slukket da jeg gjorde det ved jeg ikke, men jeg troede at den kunne "mærke" når der var kommet frisk blæk i beholderen.

På forhånd tak for hjælpen.

Jesper K.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2021 - 14:57 #1
Her er et link til manualen til din printer:

https://www.pdfmanualer.dk/epson/ecotank-et-2650/manual

Jeg tænker på at det måske vil være en god ide at afinstallere driverne, og der efter geninstallere disse.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
24. november 2021 - 13:41 #2
hej
har en xp 312 (epson) der kan man slå visning af blæk tilstand til og fra
då ind i dokument
udskriv
indstillinger
vedligeholdelse
udvidede indstillinger
status moniter 3 -her kan sættes/ fjernes flueben

måske ville det være et forsød værd at fjerne og så genstarte  og sætte flueben igen
ikke fordi jeg tror det virker, men er da et forsøg værd hvis det med driver ikke gør
--er lige blevet mer besværligt at finde drivere, måske de bruger tredjeparts cokis
eller man skal oprette sig som  bruger -eller skrive model navn fuldt ud  på epson.dk
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. februar 2022 - 11:32 #3
#2 --- Du skriver er lige blevet mer besværligt at finde drivere, måske de bruger tredjeparts cokis
eller man skal oprette sig som  bruger -eller skrive model navn fuldt ud  på epson.dk

De tror jeg at du har helt ret i.
Jeg har aldrig haft en Epson printer, men har to Canonprintere, og der er ingen problemer med at hente driverne.
Den eneste grund til at Epson gør dette er for at snage i brugernes adfærd. Det samme gælder HP.

PS. det er IKKE ment som reklame, for Canon har sikkert også deres "smarte" forretningsmetoder.