Avatar billede hkv Forsker
14. november 2021 - 09:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stofa tv og internet

Måske forkert kategori, men jeg forsøger alligevel.
Jeg bor i en lejlighed opført i 2005, og har Stofa bredbånd og tv.
I mit teknikskab er der disse 2 tv og data filtre.
https://ibb.co/NsQ4Vfz
https://ibb.co/P5YvRgJ
Det første billede er der hvor Stofas linie går ind til mig i den venstre indgang.
Den højre udgang går til indgangen på billede 2, og de 3 udgange på billede 2 går til hver sit antennestik i lejligheden.
På eet af disse antennestik er min router tilkoblet, med et F-stik.
Mit spørgsmål er: udgangen af det midterste stik på billede 1 (Data), hvor går det hen og hvad bruges det til?
Avatar billede jk45 Forsker
15. november 2021 - 05:41 #1
Data udgangen på din DVU burde dit modem være tilsluttet for bedste forbindelse.
Avatar billede hkv Forsker
15. november 2021 - 09:31 #2
#1 Som jeg skrev, er mit modem/router tilsluttet min antennedåse med f-stik,
(se billede): https://ibb.co/4SH0JPM
Jeg har hos Stofa en 50/50 mb forbindelse, og ved hastighedstest er der fuld "knald" på, så det er så fint som det kan være.
Så jeg er egentlig bare nysgerrig på, hvor dataforbindelsen fra min DVU går hen,
den er jo ført ned i et elektrikerrør. Kan det tænkes, at antennedåser med indbygget f-stik først er kommet til senere end lejligheden er fra, således at dataforbindelsen slutter bag et blænddæksel?
Avatar billede jk45 Forsker
11. december 2021 - 22:19 #3
med lidt held går den ned til det stik du bruger. 50/50 kan sagtens gå men kommer du op 1000mb vil du få problemer med installationen. Det er derfor vi i Tdc net skifter stik hvis ikke det allerede er skiftet når udbyderen sælger over 300mb
Avatar billede hkv Forsker
12. december 2021 - 09:36 #4
Hej jk45. Tak for svar.
Det gør den dog ikke. Som jeg skriver er det af de 3 stk. på SiS03, der går ned og bliver koblet på min router via et antennestik som dette:
https://ibb.co/2h09tqG
Avatar billede hkv Forsker
07. januar 2022 - 11:19 #5
Lukker spørgsmålet, da der ikke er nogen løsning lige nu.
Vender tilbage hvis jeg får en opklaring af spørgsmålet.