Avatar billede weta Juniormester
18. november 2021 - 13:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gemme excel-ark som flad tekstfil UDEN "

Jeg forsøger at gemme et excelark, som en flad txt/csv-fil. De linier hvor jeg nødvendigvis har tegnet " med, bliver ændret og der bliver sat dobbelt "'. Synes jeg har prøvet med alle de tilladte txt og csv formater. Men uden held.

Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg får det ark gemt/eksportet i et tekstformat uden Excel tilføjer de ekstra "'tegn!?

Eksempel på når jeg gemmer ark med disse tre linier
  Anden tekst
  en helt "tilfældig" tekst
  Anden tekst

Så bliver de ti disse tre linier med indsatte "'er
  Anden tekst
  "en helt ""tilfældig"" tekst"
  Anden tekst
Avatar billede weta Juniormester
18. november 2021 - 13:23 #1
Gemmer lige nu filen/arken via denne kodelinie:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=MyTemp & "\Eksempel.txt", FileFormat:=xlText, CreateBackup:=False
Avatar billede falster Ekspert
18. november 2021 - 17:15 #2
Der er en del løsninger med kode på nettet.

Uden kode kan du vælge "Gem som" - "Formateret tekst (mellemrumssepareret) (*.prn)".

Måske skal du så lige omdøbe filtypen fra prn bagefter.