Avatar billede KurtG Forsker
21. november 2021 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Delphi 5. Give unit mere sigende navne

Jeg har i et projekt oprettet nogle nye forme, som fik navnene 'unit1.pas', 'unit2.pas' osv.
Dem vil jeg gerne have givet nogle mere sigende navne, f.eks. 'GetRenamedPath.pas'.
Jeg har prøvet med 'Gem som', og det danner også en ny fil med rette navn, men når jeg fjerner eller omdøber 'unit.pas', kræver compileren stadig 'unit1.pas'.
Jeg har søgt meget på nettet og det giver ikke noget svar, selv om andre har spurgt om noget lignende!
Hvor kan man fortælle programmet, at filen nu hedder noget andet?
Eller er jeg nødt til at starte forfra med at oprette nye forme?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2021 - 01:52 #1
Du kan ikke rette i DPR filen?
Avatar billede KurtG Forsker
22. november 2021 - 08:01 #2
Det anede mig efterhånden.
Jeg må lave dem forfra!
Tak, Arne.
Avatar billede falster Ekspert
22. november 2021 - 12:27 #3
Ikke for at blande mig, men alligevel :-)

Arne's er vist et spørgsmål.

Måske rette i dpr-filens "uses" afdeling.
Avatar billede KurtG Forsker
22. november 2021 - 13:20 #4
OK, jeg så ikke ?.

Jo, jeg kan rette i navnene, men ved kompileringen kræver den alligevel de gamle filer.
Det gælder selv om jeg har rettet i DPR-filen og omdøber filerne.
Avatar billede falster Ekspert
22. november 2021 - 13:41 #5
Jeg er noget rusten i Delphi. Og 5 er vist længe siden.

Alle referencer i andre units mm. skal nok også rettes.

Held og lykke.
Avatar billede KurtG Forsker
22. november 2021 - 13:54 #6
Ja, det regner jeg også med, og det var det,jeg håbede på, Delphi kunne klare.
Den klarer jo mange andre af den slags ting til UG!
Og jo, 5 er ret aldersstege, omkring 20 år.