Avatar billede Novice-1 Seniormester
23. november 2021 - 18:32 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

epson xp 312 "udskriver" kun blanke sider

havde efterhånden stået i lang lang tid prøvede  nu om jeg ku være mere heldig, hvis blot jeg var tålmodig men ak ak,  bortset fra en testside i blåt og een pdf fil
alt andet spøtter den ud som helt blanke sider
har skiftevis afinstalleret med programmet ccleaner (herunder register)
og så med  windows: tilføj/ fjern programmer
-har kørt dysechek et par gange
men startede med at forsøge udskrift medens de gamle tørre patroner sad i
--kan det være dysehovedet der er "brændt sammen" ? -
er givetvis noget helt femte men hvad
har windows 10/ 64 bit og hentet drivere på Epsons danske hjemmeside

på forhånd tak
hvis en af jer ved hvordan jeg får dyret igang igen
-og nu tør jeg næsten ikke købe Epson igen, hvis en nye deler  software med 312 ?
nåh udskriver nu ganske lidt og kun i sort -men helt undvære.....
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2021 - 19:26 #1
Din printerpatron er død (det er ikke pga brug, men noget, som driver styrer - uanset indhold af blæk).
Vælg at udskrive til pdf-fil - gem filen, og send den videre i stedet for trykt skriv. Det er langt billigere, og du kan bare skrotte printeren.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. november 2021 - 19:35 #2
Det vil være en godt ide at downloade Revouninstaller.

https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/

Dette renser reg.databasen meget ekektivt.

Når programmet er kørt prøv derefter at geninstallere printerdriverne til din printer.

Det kan også tyde på at dyserne er stoppet - blækket tørrer ind når printerenikke bliver brugt jævnligt.

https://www.pixojet.dk/rensning-af-printerhoved/?gclid=EAIaIQobChMI1tja8o-v9AIVgdSyCh01zg-AEAAYASAAEgKLQvD_BwE
Avatar billede fase Professor
24. november 2021 - 10:36 #3
Der er noget der tyder på, at blækket er tørret i printerhovedet. Det er gældende for alle blækprintere, så du kan roligt købe en Epson igen.
Hvis dyserne sidder i printerpatronen, kan du prøve at komme lidt sprit på og se om det hjælper med at opløse den tørrede blæk.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
24. november 2021 - 13:07 #4
#3 har vist for mange tommelfingre til at turde binde an med at rense
#2 har kørt dysechek, skrivehoved rensning og justering og ud kommer helt blank papir -hver gang
#1-#3 måske ligger problemet et helt fjerde sted, at det er  helt nye, MEN uoriginale partroner --den plejer at brokke sig over de ikke er originale  -
tænkte jeg ku snyde den ved kun at hente driver fra 2015 - henholdsvis slå visning af blækstand fra - men ak ak

tænkte om jeg skulle prøve at købe en original sort -men hvis det er printerhovedet  --og jeg er for fummelfingret

men kunne jo godt udskrive  pdf, -vist kun een, der ganske vist kom  ud som -meget! blå også uoriginal

har en ældgammel laser Brother HL 1110 stående i meget støvet lokale,der har stået uden toner i  en evighed mon den vil virke med ny patron
tørrer vel ikke ud som som jeg måske har risikeret med blæk
må se at holde en anden i brug mer end før

tak for alle svar
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. november 2021 - 13:47 #5
Der findes såkaldt rensemiddel til printere, men der er jo ingen garanti for at printeren kommer til at virke. En dåse med dette produkt, koster omkring 100 kr + forsendelse. Så er det spørgsmålet om det kan betale sig.
Avatar billede fase Professor
24. november 2021 - 15:08 #6
#4 Du skal være ualmindelig fummelfingret for ikke at kunne tage farvepatronen ud og se om dyserne sidder i patronen. Det er ligesom, hvis du skifter patron.
Din laserprinter burde virke med en ny patron. Laserprintere har ikke samme "sygdom" som blækprintere med hensyn til udtørring af blækket.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
15. december 2021 - 16:08 #7
#5 vil jeg huske til en  anden gang, hvor den ikke har stået flere år -får de ny nu ikke lov til
er endt med en epson xp-2105 til en  rimelig pris

det var nu helt nye partroner jeg havde sat korrekt i