Avatar billede mort1 Ekspert
24. november 2021 - 14:30 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft Edge stopper

Jeg bruger Microsoft Edge browseren både til en Windows 10 maskine og til en maskine med Windows 11 - På det seneste er browseren begyndt at stoppe, og anmodningen "genstart  browseren" dukker op.
På Windows 11 maskinen sker det oftest (men ikke altid) når jeg starter maskinen, at den skriver "Edge stoppede pludselig, genstart browseren".
Har andre samme oplevelse (problem) eller har nogen et bud på en løsning ?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2021 - 18:16 #2
Min win11 har haft (har?) samme problem. Jeg gætter på, at det er microsoft overlay til chrome, der går ned.
Bruger derfor kun en ren chrome, og slipper for fejlmeldinger.
Avatar billede mort1 Ekspert
25. november 2021 - 16:46 #3
I Indstillinger er der et punkt under "Standardbrowser" - "Lad Internet Explorer åbne websteder i Microsoft Edge" her var, ikke af mig (i hvert fald ikke bevidst) valgt "Kun inkompatible websteder" - Det har jeg ændret til det anbefalede "Altid" - Føler ikke at det kan være den endelige løsning, tiden vil vise om det er, eller om valgmuligheden blot er "kosmetik" for at pynte på Chrome.
Foreløbig tak til milter og claes57 - Jeg fik ikke afprøvet jeres tips, men de kommer i spil, hvis ikke det jeg nu har lavet hjælper. Jeg lægger selvfølgelig et svar på det ind her.
Claes57, hvad mener du med at du kun bruger en ren Chrome ?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2021 - 08:10 #4
jeg har edge, da nogle få linker direkte til - men standardbrowser, og den eneste, jeg har fast i processlinjen, er Google Chrome.
Helt ren er den dog ikke, da jeg har 3 udvidelser kørende: Malwarebytes, Adblock Plus, samt Adguard - primært for at holde sites rene for snavs og reklamer for mig.
Avatar billede mort1 Ekspert
28. december 2021 - 14:15 #5
Tak for jeres indspark - Jeg ved faktisk ikke hvilken ide eller hvilke ideer, der gav løsningen, men problemet er forsvundet.
GODT NYTÅR