Avatar billede Markus Praktikant
25. november 2021 - 18:02 Der er 3 kommentarer

Bekræftelse af domæne købt på DanDomain for at aktivere Google Workspace

Hej alle,

Jeg har startet en virksomhed ved navn "X" og har i den forbindelse købt domænet "X".dk gennem DanDomain. Jeg vil nu oprette en G-mail med Google Workspace og en hjemmeside. Google Workspace kræver, at jeg bekræfter, at jeg er ejer af domænet før, at jeg kan få en g-mail med @"X".dk og så alle mails kan redirectes til min G-mail.

Ifølge Google's egen guie skal jeg gøre følgende:

1. Logge ind på min domæneejer's hjemmeside
2. Gå til mine MX records (Kan også kaldes f.eks. DNS Management, Mail Settings eller Advanced Settings.
3. Tilføj ny MX record

Problemet er, at jeg kan ikke et finde et sted på hverken DanDomain eller Hostmaster, hvor jeg kan tilføje en ny MX record. Er der nogen, der har erfaring med dette?

Jeg håber, at I kan hjælpe.

Mvh

Markus
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2021 - 19:27 #1
Avatar billede Markus Praktikant
25. november 2021 - 22:14 #2
Hej Erik,

Jeg havde slet ikke muligheden for at vælge DNS-indstillinger. Det viste sig, at jeg havde købt domænet uden DNS-indstillinger, så da jeg tilkøbte dette, hjalp den vejledning mig med at fikse det.

Tak for det.

Mvh

Markus
Avatar billede canpolatten Praktikant
18. juli 2022 - 10:10 #3
@Markus, godt at høre det lykkedes ved tilkøbet hos dandomain. Hvis du oplever udfordringer, så kan du eventuelt tage fat i Apps People, som burde kunne hjælpe dig med den slags omkring G suite og Workspace https://appspeople.dk/google-workspace/