Avatar billede AGoodCocktail Juniormester
30. november 2021 - 15:00 Der er 2 kommentarer

Hvor mange forskellige resultater er tilknyttet samme cellenavn?

Hej

Jeg har behov for at vide hvor mange personer, der er tilknyttet samme dokument:

Dokument    Person      Resultat
100                    AA              2
100                    BB              2
100                    AA              2
200                    CC              1

I dette tilfælde er både AA og BB tilknyttet dokument 100. Ergo bør resultatet være 2 på alle linjer ud for dokument 100.

Ligeledes er det kun CC, der er tilknyttet dokument 200, så derfor bør resultatet på alle linjer ud for det dokument være 1.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. november 2021 - 15:39 #1
Med dine data i B5:C11:

=SUMPRODUCT(($B$5:$B$11=B5)/COUNTIFS($B$5:$B$11;$B$5:$B$11&"";$C$5:$C$11;$C$5:$C$11&""))
Avatar billede ebea Ekspert
30. november 2021 - 17:51 #2
Alternativ formel. Indtastes ved hjælp af  Ctrl+Shift og Enter så der dannes såkaldte "Tuborg" klammer i start og slut af formlen.
data i A og B kolonnen.

=SUM(HVIS(A3=$A$2:$A$8;1/(TÆL.HVISER($A$2:$A$8;A3;$B$2:$B$8;$B$2:$B$8));0))