Avatar billede Budwar Mester
05. december 2021 - 16:47 Der er 3 kommentarer

slette netværk

En af mine gode venner er , efter fast o tro tjeneste gået på førtidspension som lærer. Nu sidder hun derhjemme , og har stadig sin bærbare fra tien som lærer . Men denne søger stadig efter netværket på skolen, som den har været en del af . Hvordan vænner vi den af med dette ? Altså fjerner den fra det forrige netværk .. ( Windows 10)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. december 2021 - 17:15 #1
Normalt ville det ikke give problemer at en PC har konfigureret et netværk, der ikke er tilgængeligt. Det får mig til at tro, der er mere i det end bare at slette et netværk.

Er PC´en en gammel arbejdsPC bør den uden nogen diskussion reinstalleres.

Dels sletter man evt. gammel sikkerhedssoftware, som åbenbart insisterer på et bestemt netværk, men dels sikrer man at der ikke ligger fortrolig data fra tiden i arbejde (GDPR m.m.) - og endelig er man sikker på at starte op på en ren PC uden mystiske konfigurationer.
Avatar billede Budwar Mester
05. december 2021 - 17:29 #2
Tak... Det giver jeg med glæde videre...
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. december 2021 - 18:25 #3
Jeg er som udgangspunkt enig med #1. Du kan dog også prøve at sætte PC til Automatisk IP og DNS. Det kunne tyde på at PC er konfigureret til skolens netværk.

Go to the Control Panel
Click on Network and Internet
Click on Network and Sharing Center
Go to Change Adapter Settings.
You’ll see some network icons here. Select the network you’re currently connected to and right click on it. Select Properties.
Click on IPv4 and select Properties.