Avatar billede logbuilders Mester
14. december 2021 - 18:01 Der er 2 kommentarer

Wlan prioritet

Vi har flere tilgængelige trådløse netværk og jeg ville gerne prioritere et bestemt netværk til den enkelte PC således at den enkelte PC altid starter op med det samme netværk.
Det kunne også være nyttigt, at de andre netværk ikke vises som en valgmulighed.
Alle PC kører W10
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. december 2021 - 18:13 #1
Alle trådløse netværk skal være valgt og konfigureret på et tidspunkt. Er de ikke konfigureret, kan man heller ikke forbinde til det automatisk.

Så i windows(start), indstillinger, netværk (og internet), Wifi, håndter kendte netværk. Vælg og slet dem du ikke vil bruge.
Avatar billede supportsiden Professor
19. februar 2022 - 14:34 #2
Hvorfor ? Hvis netværkene alle er konfigureret på alle APer har det ikke noget formål.
Du kan evt. sætte netværkene til "isolated" så klienterne ikke kan se hinanden på netværket