Avatar billede coltau Juniormester
16. december 2021 - 14:47 Der er 5 kommentarer

Problemer med e-conomic REST API

Jeg laver integration til e-conomic fra vores kasseløsninger. Vi har lige skiftet fra deres .NET DLL til deres REST API.
Det er gået fint med al form for læsning. Det er også lykkedes mig at oprette linjer i deres kassekladder.

Jeg skal nu sende fakturaer og er startet med nedenstående jSon-fil.
Den mangler selvfølgelig oplysninger men det gør deres dokumentation også. Jeg har bruger denne doc.: https://restdocs.e-conomic.com/#post-invoices-drafts

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde en bedre dokumentation eller give mig en eksempel fil på en jSon der er i stand til at oprette en simpel faktura i en e-conomic demo-version?

EndPoint: /Invoices/drafts

{
    "date": "2021-12-15",
    "currency": "DKK",
    "customerNumber": "1",
    "lines": [{
        "lineNumber": "1",
        "product": {
            "productNumber": "2"
        },
        "quantity": "2.00",
        "unitNetPrice": "12.00",
        "totalNetAmount": "24.00"
    }]
}
Avatar billede Syska Mester
16. december 2021 - 16:00 #1
Jeg tror det er nemmere at skrive til deres support.

Får du ingen fejl når du kalder det API?
Avatar billede coltau Juniormester
16. december 2021 - 17:25 #2
Jo jeg har skrevet til deres support. De var 46 timer om at svare på mit første spørgsmål. Tid jeg kan bruge til at prøve mig frem ved at gætte og det lykkedes med hensyn til kassekladderne.

Jeg får samme fejl hver gang jeg gør noget forkert. "Bad request"
Det kan godt ske der er en måde at få uddybet fejlbeskeden på men den er ikke beskrevet.
Hvis man kikker deres doc. igennem finder jeg en del steder følgende:  "This endpoint is experimental and subject to change"

Det er derfor jeg smider håndklædet i ringen og spørger her. Er der nogen der har erfaring med REST integration hos e-conomic eller kan fortælle mig at jeg kikker et forkert sted.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2021 - 01:32 #3
docs siger:

Required properties

currency, customer, date, layout, paymentTerms, recipient, recipient.name, recipient.vatZone

Er de der alle?

Add these three headers to your requests.

Er de der?

Virker den JSON som de viser ude til højre i docs?
Avatar billede coltau Juniormester
17. december 2021 - 11:41 #4
Jeg sætter pris på at der er nogen der svarer men jeg må igen klage min nød over e-conomics doc.

For at indsætte bilag i deres kassekladder skal man bruge dette endpoint: https://restdocs.e-conomic.com/#get-journals-experimental
Der er også angivet en hel del "required properties"

Når jeg indsætter bilag anvender jeg ikke en eneste af dem - og det virker. Så bliver jeg jo i tvivl om hvad "required properties" betyder.

Jeg tror ikke at den JSON de viser i doc. vil virke. I forhold til deres doc. skal hver linje have et unique lineNumber og jeg kan se at de 3 linjer er helt ens. De hedder alle lineNumber = 1 Det vil jeg kalde sløseri med simpel cut/paste.

Jeg har prøvet at oprette en faktura i min demo-version og prøvet at hente den ud. Det har jeg desværre ikke adgang til når det er en demo. (Jeg ved godt at den jSon jeg får tilbage ikke kan bruges direkte som den er. Der skal fjerenes en del tags og så skal der byttes om på nogle)

Vores bogholder har fri i dag så jeg er skiftet over til driftsmiljøet der har jeg de rettigheder jeg skal bruge.

Jeg skal nok skrive lidt kommentarer omkring mine erfaringer når jeg når mål.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2021 - 14:59 #5
Somme tider er dokumentation ikke så god som den burde være og det kan være meget frustrerende.

Men det virker stadig ret oplagt at angive alle de properties der er angivet som required og de properties som deres eksempel bruger.