Avatar billede Jordegern Seniormester
20. december 2021 - 21:25 Der er 9 kommentarer

To skærme på samme kort

Min computer er en HP. Mit skærmkort er et Nvidia geforce gtx 1050. Jeg har haft min computer skærm sat til hdmi på skærmkortet. Tidligere har jeg brugt den analoge udgang. Nu har jeg købt et hdmi kabel, og sat min fladskærm til computeren. Jeg har så prøvet at trækket et analog kabel fra skærmkortet til computerskærmen. Og så er problemet der. Jeg kan sætte computerskærm til hdmi. Jeg kan sætte fladskærm til hdmi. Men jeg kan ikke sætte computerskærm til analog og fladskærm til hdmi.
  Jeg har prøvet mange ting, som jeg ikke her vil trætte nogen med. Er der nogle gode råd?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2021 - 22:13 #1
På min stationære pc der starter Windows op på hdmi stikket og dette er tilsluttet faldskærm.  Er denne faldskærm slukket åbner grafikkort op for anslog stik senere i boot forløb. Hvis jeg husker rigtig er faldskærm primær skærm hos mig og pc skærm Nr 2 skærm. Er pc startet op bør du kunne gå over på pc skærm med Win taste+p og trykke pil op en gang og trykke enter.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2021 - 22:16 #2
En ny installation af grafik driveren kan måske også løse problemet.
Avatar billede Jordegern Seniormester
21. december 2021 - 19:26 #3
Jeg har prøvet at sætte fladskærm til hdmi og slukke for den. Og så computerskærm til analog. Men det virker desværre ikke.
  Jeg har bestilt en hdmi splitter. Hvis det ikke virker, vil jeg prøve med et skærmkort med to hdmi udgange.
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. december 2021 - 22:31 #4
hdmi spiltter giver samme billede på begge skærme - er det det du ønsker ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2021 - 06:39 #5
Hvis du kan få billede på din fladskærm prøv at trykke Windows taste +p. Her kan så vælge at dubler skærme. Får du billeder på analog skærm så?
Avatar billede Jordegern Seniormester
22. december 2021 - 09:25 #6
#4 Det er meningen, at det skal være samme billede. Nogle gange sidder vi to mennesker foran computer skærmen. Men vi sidder som to sild i en tønde. Med to skærme kan den ene sidder foran computeren, og den anden kan se på fladskærmen, og komme med input. Og så er der også youtube videoer.
Avatar billede Jordegern Seniormester
22. december 2021 - 10:28 #7
#5 Jeg har et apple tastatur. Der er ikke nogen Windows taste. Men jeg har surfet på det, og fundet følgende: Windows-logo: Tryk på Kommando (⌘). Så har jeg trykket på kommando på apple tastaturet, og p samtidig. Og så kommer den 'boks', som du nævner.
I boksen stod den på 'kun pc skærm'. Så valgte jeg 'dupler' og genstartede. Men der var kun billede på fladskærmen.
Så valgte jeg start, indstillinger, system, skærm. Til højre står der noget med 'dupler skærme'. Så prøvede jeg 'vis kun på 1'. Så var der billede på fladskærmen, men sort computerskærm. Så prøvede jeg 'vis kun på 2'. Så var der sort fladskærmen og sort computerskærm. Så flyttede jeg den tilbage til 'dubler' skærme.
Så valgte jeg kontrolpanel, hardware og lyd, nvidia kontrolpanel, skærm, skift opløsning. Her kan jeg se, at kortet kan se begge skærme. Under '1) Vælg den skærm, som du vil ændre', står der 'Philips tv' og 'Medion skærm'. Trykker jeg på Philips, skriver den, at den er sat i hdmi stik. Trykker jeg på Medion, skriver den, at den er sat i dvi stik.
Så trykkede jeg på kommando+p, den stod stadig på 'dupler'.
Så vidt jeg kan se, er det et software problem.
Avatar billede Richard Thune Forsker
22. december 2021 - 13:25 #8
Du skriver at du bruger den analoge udgang, men dvi er ikke analog (dog har nogle dvi udgange også vga signaler så man kan bruge et dvi til vga kabel, og det ser det ud til at du har gjort). Jeg tror at måske er dit problem at du vil bruge et analogt signal og et digitalt signal sammen. Har din Medion skærm dvi eller displayport ind så prøv et dvi til dvi kabel eller et displayport til displayport kabel.
Avatar billede Jordegern Seniormester
23. december 2021 - 10:38 #9
Jeg har modtaget min hdmi splitter. Så har jeg brugt 10 minutter på at montere den. Og det virker. Der er billede på computer skærm og fladskærm. Hvis jeg havde vidst det, for 5 dage siden, kunne jeg have sparet meget arbejde.