Avatar billede schris Praktikant
12. januar 2022 - 12:53 Der er 1 kommentar

Indsætte kode i Excel via VBA

Hej!

Jeg har følgende streng, som jeg via et VBA script skal have indsat følgende streng i en række celle:

=IF(IFERROR(GETPIVOTDATA("Beloeb";LikviditetEgenkapitalPivot!$A$3;"Dato";$B2022;"Dimm4";C$11))=TRUE;0;(GETPIVOTDATA("Beloeb";LikviditetEgenkapitalPivot!$A$6;"Dato";$B2022;"Dimm4";C$11)))

Jeg har forsøgt at "escape" " ved at indsætte "& chr(34) & " i koden og så "co9ncatonate" strengen

Sheets("Ark1").Range("C" & a + 13).value = "=hvis(er.fejl(GETPIVOTDATA(" & Chr(34) & "Beloeb" & Chr(34) & ";LikviditetEgenkapitalPivot!$A$3;" & Chr(34) & "Dato" & Chr(34) & ";$B2022;" & (chr34) & "Dimm4" & Chr(34) & ";C$11))=sand;0;(GETPIVOTDATA(" & Chr(34) & "Beloeb" & (chr34) & ";LikviditetEgenkapitalPivot!$A$6;" & Chr(34) & "Dato" & Chr(34) & ";$B2022;" & Chr(34) & "Dimm4" & Chr(34) & ";C$11)))"

Jeg har også forsøgt at anvende dobbelt " i stedet, men ved afvikling får jeg fejlen "Application-defined or object-defined error"

Nogen forslag ??
Avatar billede bak Seniormester
27. marts 2022 - 21:49 #1
Nu har jeg ikke chekket din syntax med alle apostrofferne, men
Sheets("Ark1").Range("C" & a + 13).value
skal være
Sheets("Ark1").Range("C" & a + 13).Formula
hvis det skal kunne lykkes.

hvis jeg skulle lave den kodning, havde jeg lavet formlen i en celle på forhånd, startet makrooptageren, trykket F2 og Enter på cellen og stoppet optageren
Det giver dig en formel lige til at bruge i VBA