Avatar billede Btimmer Seniormester
15. januar 2022 - 12:18 Der er 3 kommentarer

Notifikationslyd i Messenger

Jeg har en Samsung Galaxy A6 og er træt af notifikationslyden.
Når jeg går ind på Messenger under "Notifikation og lyde" - under punktet "Notifikationslyd" kan jeg vælge mellem mange lyde, men ingen steder kan man vælge lydløs.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. januar 2022 - 14:57 #1
Du kan lave en lydfil uden lyd (ikke 'sound of silence' bare stilhed), og så bruge den.
Jeg klipper selv lyd til på pc, og installerer dem på ipad / telefon, så mit ikke lyder som alle andres.
Avatar billede Btimmer Seniormester
15. januar 2022 - 23:04 #2
#1
Tak for din info.
Jeg søger nu mere oplysning om, hvordan man gør uden at lave særlige lydfiler.
Avatar billede Erik K Ekspert
15. januar 2022 - 23:56 #3
Jeg sidder ikke lige med en Galaxy nu, men du bør kunne slå lyden på notifikation for messenger fra på denne måde eller noget der ligner:
Klik på "indstillinger" > derefter apps og notifikationer > find og klik på appen messenger, der kan du slå enten visning og/eller lyd fra for notifikationer fra denne app. Du kan også her skifte lyd, men det er jo irrelevant når du ingen lyd ønsker.

Det kan være, at betegnelserne er lidt anderledes på en Samsung, som jo ikke kører med en "ren" Android-version.