Avatar billede Tinna Mester
18. januar 2022 - 11:33 Der er 4 kommentarer

Hvordan kan man manuelt tagge folk i Google photos på pc?

Som overskriften siger....- Kan man det? Synes jeg har siddet med det længe, og kan ikke få lov til det...
Nogen der ved hvordan? :)
Avatar billede INK Ekspert
18. januar 2022 - 17:54 #1
Kun hvis Google har fundet et ansigt på det pågældende billede, så kan du påføre navnet.
Avatar billede Tinna Mester
19. januar 2022 - 12:39 #2
Så det vil sige,-Man kan IKKE manuelt tagge folk?
Avatar billede INK Ekspert
19. januar 2022 - 12:58 #3
Jeg har i alt fald ikke kunnet finde ud af det 🤪
Formoder du allerede har ansigter på en del af personerne med navn? Hvis ikke skal du først slå følgende til i Google Foto indstillinger: Gruppér ens ansigter. Derefter arbejder Googles programmer med søgning og kommer med forslag til dig. Du skal så godkende/ændre osv.
Hvis programmet har fundet en person på et billede, men ikke sat navn på, så kan du manuelt tagge. Men jeg kan ikke tvinge Google til at finde ansigter på et billede.
Avatar billede Tinna Mester
19. januar 2022 - 18:52 #4
Nej jeg kan heller ikke finde en måde at gøre det på. Ja, har selvfølgelig fotos af forskellige. Men det kunne være rart, hvis man kunne tilføje eks. søgeord på billeder, så man kan finde dem som ikke bliver genkendt af google. Det var egentlig det jeg mente med manuelt. :)