Avatar billede Zjapper Novice
26. januar 2022 - 15:44 Der er 7 kommentarer

Ny gamer pc til budget?

Jeg står og skal have en ny gamer pc, da min gamle har givet helt op.
Men budgettet er skrabet, og havde kigget på denne.

https://www.komplett.dk/product/1183416/gaming/gaming-pc/stationaer/acer-aspire-tc-1660#

Skal blot kunne spille borderlands spillene, GTA V, og det par mindre krævende spil som CS:GO, Heroes, Red Alert og Titan Quest.
Men er det en ok nok PC? Jeg ved ikke det store om det, og måske der endda er den tilsvarende PC til endnu billigere penge i kan anbefale?
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. januar 2022 - 19:24 #1
Det er da elendige oplysninger på den side - alt hvad jeg kan finde om usb er 2* usb2 porte - er det alt er det en showstopper hos mig - billederne tyder dog også på usb3.
Umiddelbart fremgår det heller ikke om SSD er sata eller NVMe.

hurtigt ser ligner det for 4000 grafikkort oh lidt 1300 cpu så vel et nogenlunde hæderligt men ikke fantastisk tilbud - men for tiden er der mangel på chips grafikkort mm så priser her kan være svingende - og priser hvor de ikke kan levere nu er lidt hmm hm. men vent lige på andres mening.
Avatar billede Zjapper Novice
26. januar 2022 - 19:44 #2
Jeg var inde og tjekke Komplett's trustpilot. Og kan godt se at jeg nok må finde en anden forhandler at smide mine penge i.

Min gamle PC havde følgende:

Grafikkortet: Geforce GTX 770.
Processor : INTEL-i5-4570
Strømforsyning er et XFX PRO550W
Windows 8.1
8 GB ram
500GB Sata Harddisk.

Og den klarede det fint i 1080p som er det jeg spiller.
Så en ny pc skal faktisk blot være tilsvarende eller hvert i fald kun et lille nyk op, bestemt ikke noget vildt og dyrt.
Problemet er bare at jeg ikke kan finde rundt i de hardware, og ikke ved hvad mine behov er og hvad jeg skal kigge efter.
Er blevet gammel, og er slet ikke inde i de ting mere som i mine unge dage.

Alle bud, jo billigere des bedre, er velkommen.
Og nej, tør ikke købe brugt. Det har jeg overhoved ikke tillid til, og ender nok med at blive taget ved numsen og købe en defekt pc mens sælger griner.
Avatar billede Zjapper Novice
26. januar 2022 - 19:45 #3
Dog ville 16 gb ram være rart. :)
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2022 - 20:29 #4
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2022 - 20:29 #5
Jeg hopper af tråden.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2022 - 20:33 #6
Avatar billede Zjapper Novice
27. januar 2022 - 12:57 #7