Avatar billede liebmanns Juniormester
28. januar 2022 - 16:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Telefonen lukker ned lige efter 70-80% strøm i display

Jeg har problem med min Iphone SE 2020, at den er meget langsom til at "tælle ned" i hvor meget strøm der er på batteriet, og så lukker den pludselig ned, selvom den lige har vist masser af strøm.
Når den så sættes i oplader er der typisk 12-15 % på batteriet.
Er det styresystemet eller batteriet, der er problemet, eller ???
Lidt ærgerligt at skrotte en så ny telefon, men det er også usikkert at bevæge sig hjemmefra og så pludselig være afskåret fra kontakt, f.eks. ved ulykkestilfælde.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2022 - 19:56 #1
Den skal IKKE skrottes - men repareres. Der er muligvis stadig reklamationsret, og så skal sælger kunne bevise, at du har skadet den - ellers er det deres fejl.
Avatar billede stjans Guru
29. januar 2022 - 11:02 #2
Du kan se helbred på batteriet under sindstillinger.

Har du prøvet at gendanne telefonen ?
Avatar billede liebmanns Juniormester
16. februar 2022 - 09:37 #3
Jeg har haft kontakt til Apple, og de foreslog gendannelse, hvilket jeg så klarede, men uden at det løste problemet.
Batteritilstanden siger 98% af maksimumkapasitet, og det må være OK
Ingen nemme løsninger
Løsningen er jo nok at indlevere til reparation, men spurgte her, hvis nogen havde et "kinderæg", hvilket jeg før har oplevet her.
Tak til dem, som gav sig tid til en besvarelse - først set nu, da jeg har haft travlt.
Avatar billede Elna Labadie Praktikant
02. juni 2022 - 17:06 #4
Jeg kontaktede Apple, og de foreslog at gendanne systemet, hvilket jeg gjorde, men det løste ikke problemet.
Batteriet er på 98 procent af sin fulde kapacitet, så det skal være fint.
Der er ingen simple løsninger.
Svaret er tilstrækkeligt til at indsende til reparation, men jeg ville gerne se, om nogen havde et "kinder egg", som jeg har set før her.

geometry dash