Avatar billede Michael2000 Novice
03. februar 2022 - 13:48 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

printe til et andet sted i landet

scenarie:
jeg vil gerne kunne sende et printjob afsted hjemmefra, til en printer som står et andet sted i landet eks. hos svigermor.

men hvordan?

pt. har hun ikke internet, men tænker på en billig 4g router løsning?
men hvad kan være bindeleddet mellem router og printer?

jeg har intet af udstyret pt., så hvis man kan få en printer med indbygget 4g, eller en lille server alla Raspberry pi, som kan løse problemet...?

Har i nogen bud?
Avatar billede puren Ekspert
03. februar 2022 - 14:26 #1
en løsning ville være at købe 2x mikrotik hap ac2 og så lave en EoIP tunnel  dog skal den ene ende have en offenlig ip adresse

der er sikkert mange andre løsninger
Avatar billede kulawig Professor
03. februar 2022 - 15:48 #2
printer løsning
https://www.epsonconnect.com/

router
https://www.avxperten.dk/4g-router/3g-4g-router-til-sim-kort-tp-link-ekst-antenner.asp

forbind en epson printer til routeren og du kan printe, dette findes i et hav af Mærker og printer , vær opmærksom på at google cloud print ikke understøttes længere..

google Airprint eller cloudprint
Avatar billede Michael2000 Novice
03. februar 2022 - 20:14 #3
Tak for jeres svar, så kom jeg på rette kurs :)
tænker at "send email to print" er løsningen samt en 4g router.
tak.