Avatar billede fase Professor
04. februar 2022 - 16:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

pop3 og win11

Jeg skal flytte/oprette en mailkonto af typen POP3 til en ny computer med windows 11. Ønsket er at bruge win 11s mailprogram MAIL.
Det vil ikke lykkes. Er der nogen, der har et tip til at oprette kontoen eller kan det ikke lade sig gøre i WIN11. Eller er løsningen et andet mailprogram?
Avatar billede puren Ekspert
04. februar 2022 - 16:57 #1
jeg havde nok bare valgt at installer et andet som thunderbird eller outlook
Avatar billede INK Ekspert
04. februar 2022 - 17:00 #2
Jo, det er muligt, men ved opsætning bør du vælge avanceret installation. Her skal du oplyse mailserver for henholdsvis indgående og udgående mailservere, samt naturligvis pop3.
Den automatiske opsætning virker ikke for alle mailudbydere.
Avatar billede INK Ekspert
04. februar 2022 - 17:03 #3
Med hensyn til gamle mails, har jeg endnu ikke fundet ud af at flytte arkivfilerne. Måske skal de bare oprettes som som undermapper til indbakken, så overflytning måske sker via mailserveren? Virker nok kun ved IMAP?
Avatar billede puren Ekspert
04. februar 2022 - 17:51 #4
#3 ja med pop downloader du din post og hvad du så gør ved den er serveren ligeglad med, med imap laver du et sync af postkasse
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. februar 2022 - 21:40 #5
#3 Jeg har Windows 11 på en gammel bærbar Lenovo fra 2015, men har installeret Outlook 2019 på den. Mht. arkivfilerne skal jeg ikke pille, for så vil det gå helt galt. Jeg har på min stationære med Win 10 masser af arkivfiler men ved ikke hvad jeg gør ved en evt. formatering. Der er tale om pop3 på begge maskiner.
Avatar billede fase Professor
05. februar 2022 - 15:07 #6
Det er nu, det bliver lidt morsomt. Den kode til mail kontoen, jeg havde fået opgivet, var forkert. Jeg har nu fundet den rigtige kode. og mailen kører, som den skal.
Nå, men det er ikke første gang, det er gået sådan, men det var meget bestemt den rigtige kode blev der givet udtryk for.
Tak fordi I gad give løsningsmodeller.
Avatar billede Dennis Praktikant
16. december 2022 - 13:52 #7
Jeg står med samme problem...
win11 mail er også lidt mærkelig. du kan oprette din pop3 mail konti manuelt, skrive et forkert password. dette lykkedes. men du kan så ikke sende mails og den skriver ikke hvorfor.?
Avatar billede fase Professor
18. december 2022 - 11:21 #8
Grunden til at der ikke kan sendes mail kan være, at den udgående server ikke opgivet. Det har jeg været ude for et par gange. Den skal så tilføjes manuelt.
Avatar billede Dennis Praktikant
18. december 2022 - 19:40 #9
jeg vil slet ikke sætte pop3 mail kontoer op, den tid er forbi. nu er vi kommet videre..
ang. det indbyggede mail program i windows 11, så er jeg ikke vild med det. fokuseret indbakke forvirre folk og samtale visning er også noget man skal vande sig til.
Avatar billede fase Professor
18. december 2022 - 23:12 #10
#6
Vi er enige om at pop3 mail konto er lidt gammeldags, men der stadig nogle der bruger den. Når computeren så fornyes, skal kontoen sættes op på den ny.
Jeg plejer at anbefale at lave en ny konto på en webmail som gmail.com eller outlook.dk. Alle kontakter skal så underrettes om ny mailadresse.
Avatar billede puren Ekspert
18. december 2022 - 23:20 #11
#9 min gamle faster har kun sin computer til email og til det formål er ser jeg ingen grund til at hun skal skiftes over til imap
Avatar billede Dennis Praktikant
19. december 2022 - 08:41 #12
yes  dette gør jeg også:
lave en ny konto på en webmail som gmail.com eller outlook.dk.
Udover det opretter jeg så en permanent viderestilling, på den gamle mail til den nye.
Så behøver man ikke at informere alle kontaktpersonerne lige med det samme :-)