Avatar billede johnbr Seniormester
22. februar 2022 - 21:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Chromecast Google tv

Jeg har installeret ovennævnte device på mit Samsung tv, og det kører super. Dog er der et lille problem med donglen. Den har ikke meget lagerplads. Derfor har jeg installeret en Hub bag donglen og den kan jeg fint se i System/lagerplads i donglen. Jeg mangler nu at få tilsluttet den med en sti til Google Tv, så jeg kan optage programmer på den eksterne enhed. Kan nogen hjælpe med det?
Jeg bruger et IPTV program, der hedder Tivimate, hvor man kan optage fra programmerne og det gør den nu på Donglen, som har meget lidt kapacitet. Det skal nu ledes over på den eksterne enhed???
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2022 - 08:20 #1
Har du mulighed for en usb-disk direkte på tv?
Mit philips kan have disk tilsluttet, og så er det bare at trykke på optage-knap på fjernbetjeningen. Jeg har dog ikke prøvet at optage fra chromecast'en.
Philips formaterer disken i eget format, så optagelser er låst til disk/tv, og kan ikke kopieres videre (det er vist nok et krav fra filmindustrien)
Avatar billede johnbr Seniormester
23. februar 2022 - 09:58 #2
Hej Jeg har en Seagate disk tilkoblet mit tv, men det var til optagelse via fjernsynets tunere og det virker fint, men nu er jeg jo begyndt at streame tv og vil stadigvæk gerne optage progammer og jeg er helt med på, at man bare kan se via DRTV og TV2 Play appen, men det hjælper jo ikke, når det er andre kanaler, som jeg gerne vil optage fra.
Mit tv streaming program Tivimate kan godt optage direkte på Chromecast Goggle TV donglen, men der er ikke megen hukommelse, så derfor har jeg tilsluttet en hub til donglen, hvor der så er en USB stick tilsluttet. Jeg kan godt migrere alle nuværende data fra donglen til sticken, men jeg mangler at finde ud af, hvordan jeg dirigerer optagelser direkte over på hubben, hvor der er plads nok. Stien i Tivimate lyder sådan her /storage/emulated/0/Download/Tivimate/Recordings og der skal jeg have angivet en ny sti, som leder optagelserne over på Sticken istedet. Jeg løber også hurtigt tør for storage, hvis jeg henter for mange apps til donglen. Derfor ville det også være fint hvis de kunne placeres på sticken.
Avatar billede johnbr Seniormester
23. februar 2022 - 10:00 #3
claes57  Og ja, min stick er også formateret, så den kun kan bruges på det tilsluttede tv.
Avatar billede johnbr Seniormester
23. februar 2022 - 13:44 #5
claes57

Hej Claes

Tak for linkene. Især det sidste var super. Nu tror jeg at det hele spiller super.

Hvis man streamer, så kan jeg kun anbefale Tivimate.

Hvis man bruger Chromecast Google TV og ikke er så vild med de to prædefinerede taster YouTube og Netflix, så kan jeg anbefale, at man downloader appen Button Mapper. Med den kan man ændre funktionen på de to knapper.
På Netflix har jeg nu ved 1 tryk DRTV, ved 2 tryk Tv2 Play og ved fast tryk TuneIn og på YouTube knappen har jeg Tivimate, Nordvpn og Youtube.
Det er superfedt at kunne skifte så hurtigt rundt.

Min hub købte jeg på Amazon, fordi det var den bedste til Chromecast Google TV. Den hedder Vemont USB C hub 5 i 1 med Lan.
Med fragt og Tax kostede den 42$. Den kan bruges uden at skulle købe ny strømforsyning og usb c kabel.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2022 - 14:05 #6
Tak for forklaring på dit setup - jeg er selv på apple-tv til mine behov (har dog chromecast, men det er et levn fra før apple)