Avatar billede logbuilders Mester
07. marts 2022 - 19:37 Der er 4 kommentarer

equalizer realtid

Jeg er 85 år med et stort høretab på diskanten.
Er klaret med høreaparater, som fint forstærker diskanten.
Men ofte har jeg brug for at bruge hovedtelefoner med støjreduktion (baggrundsstøj).
Og det dur ikke med hovedtelefoner på.
Har forsøgt at finde et program til W10 som løser problemet.
Det er ikke lykkedes at finde et program som virker i realtid - er der nogen som har en løsning ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. marts 2022 - 12:30 #1
En equalizer fungerer som udgangspunkt altid i realtid.
Med det sagt, så handler det nok mest om et solidt stykke tålmodighedsarbejde, at få lyden tipasset med en vilkårlig Windows-equalizer til dine hovedtelefoner, så de matcher korrektionen i høreapparaterne.
Avatar billede logbuilders Mester
08. marts 2022 - 13:41 #2
De equa jeg har fundet har ikke kunet forstærke tilstrækkeligt - og du har ingen forslag til egnet app ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. marts 2022 - 14:59 #3
Du vil kunne bruge en hvilken som helst equalizer, men husk på, at equalizeren IKKE forstærker - den ændrer udelukkende på frekvensgangen. Har du brug for højere niveau, er det forstærkeren til hovedtelefonerne, der skal rettes til.
Der, hvor udfordringen kan opstår, er hvis der er meget stor forskelle imellem yderpunkterne, så det bliver opløsningen, altså det antal steps, der er fra laveste til højeste niveau for hvert frekvensområde. Så kan det være, at der skal kigges efter noget specielt, men en equalizer i al almindelighed justerer kun frekvensgangen.
Avatar billede logbuilders Mester
08. marts 2022 - 15:11 #4
ok forstået - mener at nogle app kan booste - men tak for kommentarer