18. marts 2022 - 14:59 Der er 4 kommentarer

Min GPU bliver varm.

Hej, for noget tid siden har jeg bemærket min computers blæser larmere mere og mere. Jeg er begyndt at lagge i alle spil, sådan noget som CSGO for jeg FPS-drops ned til 15 fps, hvor normalt køre jeg med de 200-400 fps. På min computer på nogle apps siger den min GPU køre med 100+ grader og computeren larmer helt ekstremt, kunne være dejligt, hvis der var en sød sjæl som kunne hjælpe mig med nogle tips til, hvad der er galt. (GPUen er et NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB)
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2022 - 15:33 #1
Den er sandsynligvis fuld af støv, og dette lægger sig som en dyne således at varmen ikke kan komme væk. En løsning er at investre i en dåse med trykluft, eller hvis du har adgang ti en kompresser, og så pusse komponeterne rene.

https://www.avxperten.dk/komprimeret-luft/?gclid=EAIaIQobChMI6eabk-_P9gIVGtGyCh0x6wBfEAAYAiAAEgKxPvD_BwE

Det er utrolige mængder støv der kan samle sig i en computer, så er der mulighed for det, så foretag operationen udendørs.

Husk at holde på blæserne således, at disse ikke kommer op i meget høje omdrejninger, da lejerne kan tage skade.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2022 - 19:20 #2
Rettelse: der skal ikke stå "pusse" men naturligvis puste
Avatar billede fase Professor
20. marts 2022 - 13:58 #3
En almindelig pensel og en støvsuger er også fint til at fjerne støv i computeren.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. marts 2022 - 16:13 #4
Trykluft er nu bedst, da denne nemmere kommer ind i alle krogene.
Men husk også en smule forsigtighed - denne kan dog ikke købes 😉