Avatar billede mort1 Ekspert
06. april 2022 - 11:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Outlook 2019

Jeg har gennem et stykke tid haft nogle problemer med Outlook der, selv om den tilsyneladende er offline, henter mine mails, men kun vil vise dem i browseren - En løsning på dette problem vil måske også løse de øvrige udfordringer, så mit første spørgsmål er, hvordan klarer jeg dette offline problem.
Outlook ikonet ser ud som på vedhæftede billede - Jeg har googlet uden at finde en løsning.
https://ibb.co/1QGJbYc
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2022 - 12:04 #1
Din webbroser er pr. definition online... - derfor vises mails.

Jeg er ret sikker på at der er noget galt med outlooks indstillinger for din mailkonto - måske har du skiftet password på din mailkonto, måske har mailudbyderen lukket for den protokol der oprindelig blev konfigureret.

Du skal ind i Filer, kontoindstillinger, kontoindstillinger, og under "Mail" tjekke indstillingerne for din konto.
Avatar billede mort1 Ekspert
06. april 2022 - 14:32 #2
#1: Tak for dit indspark - Jeg har ikke selv foretaget mig noget aktivt, som kunne få indflydelse på min mailopsætning, og der var da heller ikke noget at "slå ned på" under indstillingerne - Inspireret af dit svar slettede jeg min konto og oprettede den igen, og selv om jeg ikke ved hvorfor, så hjalp det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2022 - 15:23 #3
Nu ved jeg ikke hvilken mailudbyder du har, men eks. gmail.com og outlook.com og lignende "web"-mail udbydere laver under konto-konfigureringen en token-udveksling mellem PC og konto, så PC´en bliver godkendt hos udbyderen.

Hvis man rydder op i de godkendte enheder (under et af de sikkerhedstjek systemet ofte beder om... - "venligst gennemgå dine sikkerhedsindstillinger"....), kan man godt komme til at slette en PC man ikke skulle have slettet - og dermed tilhørsforholdet til mailkontoen.