Avatar billede Jolles Professor
07. april 2022 - 15:57 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Brevflet tal med to decimaler bliver til 10 decimaler

win 2010 mso 2019
Jeg har et stort regneark, jeg skal brevflette i en række word-dokumenter. Alt fungerer undtagen en kolonne, hvor beløbet 311,10 bliver til 311,100000.....
Der er ingen hjælp at hente under formatering af kolonnen.
Jeg har ikke lavet brevflet i flere år, så jeg er lidt rusten...
Avatar billede kim1a Ekspert
07. april 2022 - 17:58 #1
Her er en guide på engelsk til hvordan man piller ved formatteringen:
https://thesoftwarepro.com/date-text-mail-merge-formatting-in-word-document/
Du skal toggle field code så det ser ud i stil med dette:
{ MERGEFIELD Company }
Så kan du indsætte noget i stil med  /"0.00" for at nøjes med to decimaler uanset hvordan din Excel ser ud.
Avatar billede Jan K Ekspert
07. april 2022 - 22:14 #2
Jeg har skrevet om det på dansk her

http://www.kronsell.net/problemer_med_brevfletning.htm
Avatar billede Jolles Professor
08. april 2022 - 12:56 #3
mange tak for venlig hjælp.
Jeg fandt ud af det via noget fra 2004, der stadig fungerer perfekt.
Altid godt at have denne velvillige liste i ryggen.
God week-end til kreti og pleti...