Avatar billede bbkdk Seniormester
13. april 2022 - 08:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sortering i formular

Jeg har en hel enkel database, der som udgangspunkt kun består af en tabel, en forespørgsel, en formular og en rapport.

Den indeholder 5 felter, nemlig ID, Navn, Medlemstype, SidstOpdateret og DatoNæsteTilskrivning.

I forespørgslen har jeg sat sortering for stigende i Medlemstype og faldende for SidstOpdateret, der er et datofelt.

Det fungerer fint. Først sorteres stigende på Medlemstype, og derefter på faldende på SidstOpdateret.

Men når formularen så åbnes med forespørgslen som postkilde, sorteres der korrekt med Medlemstype, men inden for medlemstypen sorteres der herefter stigende på ID.

Jeg kan simpelthen ikke se, hvad der er galt.
Avatar billede Gustav Ekspert
13. april 2022 - 08:37 #1
Kig i formularens egenskaber, Data, om du har noget stående for SortérEfter:
Avatar billede bbkdk Seniormester
13. april 2022 - 14:01 #2
Du har helt ret.

I SorterEfter blev der først sorteret efter Medlemstype og derefter efter ID.

Jeg har slette SorterEfter, og nu virker det perfekt.

Mange tak for hjælpen.