Avatar billede DML Novice
22. april 2022 - 09:07 Der er 3 kommentarer

Totrinsgodkendelse på facebook

På en eller anden måde blev logget af af min konto, men nu jeg prøver at logge
på spøge facebook om:
Totrinsgodkendelse
Du har bedt os om at anmode om en 6-cifret loginkode, når nogen prøver at få adgang til din konto fra en ny enhed eller browser.
Indtast den 6-cifrede kode fra Kodegenerator eller tredjepartsappen nedenfor.

som jeg ikke har aktiveret. Er der en løsning til dette?

på forhånd tak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. april 2022 - 09:44 #1
Hvis ikke du selv har aktiveret to-faktor godkendelse, og har enrolled den på en 2FA app på din telefon (eller lignende), så er du efter al sandsynlighed blevet hacket, og så er du ilde stedt.

Har en hacker været så ihædrig at han har aktiveret 2-faktor godkendelse, vil han også have rettet din mailadresse på kontoen, og så har du i praksis ingen chance for at få nogen til at åbne den, og give dig den tilbage.

Men mon ikke snarer du rent faktisk selv har oprettet tofaktor godkendelsen, men bare har glemt det? - har du ikke en Google eller Microsoft Authenticator app (eller en tredje producent) på din telefon? - prøv at åbne den, og se om der skulle være noget konfigureret.
Avatar billede DML Novice
22. april 2022 - 09:52 #2
Nej jeg har ikke selv oprettet tofaktor godkendelsen, med andre ord min konto er nu blevet hacket og jeg er låst ud og der intet at gøre mere?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. april 2022 - 10:30 #3
I det store og hele, nej.

Du kan forsøge at tage kontakt til Facebook. Er du heldig at de tager din sag op, kan du være heldig at noget på profilen kan identificere dig, og dermed kan de overdrage profilen til dig igen. Men så skal du være mere end almindelig heldig - nettet bugner over af historier med folk, der har været nødt til at give op.