Avatar billede Peter1980 Novice
22. april 2022 - 22:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pc kan ikke finde wifi

Jeg har fået nyt wifi i dag, og forbindelsen virker fint på min iPhone, men min pc kan ikke oprette forbindelse til det. Efter at have forsøgt at genstarte både router og pc, lavede jeg en netværksnulstilling, og nu kan pc’en slet ikke finde nogen netværk! Jeg plejer at kunne se naboernes netværk, men nu er der ingenting at se. Hvad dælen gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2022 - 22:33 #1
Hvad er computeren? -Stationær eller bærbar pc?

Hvad er modellen af stationær/bærbar?

Er dette bærbar, har du måske kommet til at slå fra WiFi fra Fn-knappen?

Hvad er den WiFi generation på den eksisterende WiFi på stationær/bærbar?

Hvad er WiFi router model?
Avatar billede Peter1980 Novice
22. april 2022 - 22:38 #2
Det er en bærbar pc, Asus zenbook 14.

Routeren er Tp-link AX 1500 wi-fi 6
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2022 - 22:58 #3
Man er vel ikke kommet til at aktive "Flyve tilstand"?
Hurtig knap: Fn + F2
https://ibb.co/h8SBMLp

Installer driver om igen? (Anes ikke om dette er denne model)
https://www.asus.com/Laptops/For-Home/ZenBook/ZenBook-14-UX434/HelpDesk_Download/?model2Name=ASUS-Zenbook-14-UX434FL
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2022 - 23:01 #4
Afhængig af hvad der er blevet bestilt for bærbar, ser det ud at være kompatibelt med WiFi 6, hvis du har købt den med WiFi 6.

Hvis ikke, så er det købt med WiFi 5, men her burde ikke være problem hvad angår WiFi router.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2022 - 23:03 #5
Du kan prøve at installere om med seneste version af WiFi software og driver til den, ved hjælp af netværks kabel til at starte med, og bagefter installation genstarte pc'en og se om WiFi virker som det skal fra bærbar.
Avatar billede Peter1980 Novice
22. april 2022 - 23:13 #6
Nu fandt jeg en løsning! Det viste sig, jeg skulle gå ind under WLAN AutoConfig og vælge automatisk startup. Jeg er ikke helt klar over hvad det betyder, men det virkede!

Tak fordi du tog dig tid til at svare.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2022 - 23:38 #7
Dette lyder som Intel trådløs.

Hvis du kender til Intel trådløs model /(Kan findes på Enhedshåndtering)

Kan du installere seneste trådløs software og driver:
https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark.html#@Wireless