Avatar billede docduck Mester
24. april 2022 - 07:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Præcis søgning på Google

Jeg troede jeg vidste, hvordan man laver søgning på Google efter at have brugt den siden starten.
Hvis jeg søger på "metalspand" (med anførselstegn), ønsker jeg kun resultater hvori metalspand indgår, men der kommer fx også mange hits med plastspande.
Spørgsmålet er, hvordan man undgår irrelevante hits ?
Avatar billede eurositi Ekspert
24. april 2022 - 09:04 #1
1. Søg normalt efter "metalspand"
2. Klik på Værktøjer lige under søgefeltet
3. Klik på "Alle resultater"
4. Ændr værdien til "Ordret", som vist hér: https://i.imgur.com/2mOGk7l.png

Du er værre stillet, hvis dit søgeord indeholder specialtegn. Disse indekseres nemlig ikke af Google, f.eks. bindestreger, kolon'er, punktummer og skråstreger.
Avatar billede f-arn Guru
24. april 2022 - 09:37 #2
Den oprindelige mening med anførselstegnene var jo, at kun resultater med præcis det der stod mellem dem skulle inkluderes - det forstår jeg altså som ordret 🤨
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
24. april 2022 - 09:50 #3
Det er stadigt en eksakt søgning ved brugen af "".

Ved en søgning på "metalspand" får jeg kun resultater med metalspand, kiggede alle de første 80 resultater, de har alle metalspand i enten titel eller beskrivelsen.

Forøvrigt var resultat nummer 75, denne tråd ;-)
_______________________________________

75. Præcis søgning på Google - Eksperten - Computerworldhttps://www.computerworld.dk › eksperten › spm

for 4 dage siden — Hvis jeg søger på "metalspand" (med anførselstegn), ønsker jeg kun resultater hvori metalspand indgår, men der kommer fx også mange hits med ...
Avatar billede docduck Mester
24. april 2022 - 10:30 #4
Jeg kendte ikke indstillingen 'ordret' -  den virkede ved søgning med 'alle' og med 'billeder' - men ikke under 'shopping', her  kommer plastspandene også med.
Mange tak for hjælpen