Avatar billede info@phnielsen.dk Praktikant
24. april 2022 - 15:08 Der er 1 kommentar

Canon PowerShot Pro 1 fungerer ikke. Antagelig bøjet "stift" i kortkontakten.

Fungerer ikke. Det ser ud til, at der er en bøjet "stift" i kameraets kortbund, så kortet ikke virker i hverken in-eller output. Mener ikke selv at kunne ordne det, søger reparatør eller vejledning, tak!
Avatar billede Freebooter Mester
13. september 2022 - 14:42 #1
Som du er inde på, kan det sagtens være en af de små pins der er bøjet. Det er desværre ikke unormalt på kameraer og kortlæsere der anvender CF kort.
Du kan forsøge at rette den ud igen med en helt tynd skruetrækker. Det har jeg gjort med held flere gange. Alternativt skal den en tur forbi et kameraværksted. Du kan evt ringe og tale med Goecker eller Scandinavian Photo.