Avatar billede Marianne Juel Praktikant
28. april 2022 - 21:25 Der er 1 kommentar

Optimering af hastighed på shopify-webshop

Ok - jeg vil gerne have optimeret min webshop juels.dk - lige nu vil jeg gerne have fokus på hastighed.

Er det noget man skal have en udvikler på, eller kan man med en nørdet ihærdighed godt komme i mål selv? - hvad mener i?

Er der nogen der kender gode sider, hvor man kan begynde. Gerne med analyse, men også med meget gerne med løsningsforslag.

Tak - Marianne
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
31. juli 2022 - 22:02 #1
Hej Marianne
Dit spørgsmål er måske ikke længere relevant - men når ingen har svaret endnu, vil jeg lige give et bud.
Jeg plejer at måle sidernes hastighed her: https://pagespeed.web.dev/
Du får både en hastighedsmåling og input til forbedringer.
Jeg måler som regel på 4 forskellige sidetyper:
- Forsiden
- Varekategoriside
- Vareside
- Almindelig tekstside / artikelside
Hvis du har en god teknisk forståelse og indsigt, kan du nok selv forbedre mange småting. Men hvis du gerne vil helt i dybden med optimering og opnå maksimal score, skal du nok have fat i en udvikler.

Der findes mange specialister i hastighedsoptimering. Jeg har brugt Eagle Media til optimering af en webshop og fået et godt resultat. Så vidt jeg ved, kan de også arbejde med Shopify. Prøv at spørge flere forskellige om pris på opgaven.