Avatar billede Onkel I Seniormester
04. maj 2022 - 12:01 Der er 3 kommentarer

Nogen der har god forstand på mus og måske DPI hvis det også er nødvendigt

Nu ved jeg ikke helt hvordan man forklarer det men jeg prøver mit bedste.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig en mus som ikke har den følsomhed i sig når man løfter musen i vejret en lille bitte smule at den stadig har en form for connection med musemåtten (den røde lazer der findes under mus) og stadig kan reagere. Jeg ved ikke om det sådan er en slags funktion man skal kigge efter når man skal købe en mus men jeg har ellers oplevet mus som ikke kan det men skal ligge på overfladen af et eller andet for at kunne bruges. Det kan være lidt irriterende når man sidder og spiller og du når enden af mussemåtten og skal til at løfte musen hen i midten igen og fordi den også læser musen ca 0,5-1 cm i vejret at din aim lige pludselig kigger hen i vejret og også skal bruge tid på at rette den😅
Nu har jeg vænnet mig til det men det kunne altid blive bedre hvis jeg kunne blive helt fri for det...😅
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. maj 2022 - 15:44 #1
Måske et dumt input. Men det kunne vel også være du skulle sætte "farten" ned på din mus, så når du har musen placeret midt på din musemåtte, så kommer den ikke ud over kanten, når du spiller dit spil.
Det tænker jeg vil være en mere optimal løsning.
Alternativt må du købe en musemåtte der er stor nok: https://steelseries.com/gaming-mousepads/qck-prism-series?size=5xl
Avatar billede madklub Guru
04. maj 2022 - 21:03 #2
1. Sæt følsomheden på musen op, så du ikke skal bevæge musen så langt - kan gå ud over nøjagtighed.
2. Smid mussemåtten ud.
3. Løft musen højere - så tung er den vel heller ikke, tyndarm :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2022 - 07:36 #3
min logitech mus er sat til størrelsen på min hånds bevægelser.
7 cm fra venstre til højre, og 4 cm fra top til bund dækker musen på hele skærmen - det kan jeg flytte med fingre og håndled, så arm hviler på bordet.