Avatar billede arnepedersen Forsker
06. maj 2022 - 10:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mine mæi lander i uønskede mail

i Microsoft Outlook 2019 lander næsten alle mine mail i uønskede mail.
Kan i hjælpe mig.
Jeg vider stiller  5  forskellige mailadresser fra Yousee  til en enkelt mailadresse i Outlook.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. maj 2022 - 10:54 #1
Har du de 5 adresser i kontakter i outlook - hvis ikke så prøv det.
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. maj 2022 - 10:54 #2
Undskyld: Mine mails skulle der have stået.
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. maj 2022 - 11:12 #3
Kurt 54 Det kunne være en løsning, men jeg har altid brugt metoden at vider stille i Yousee. Det synes jeg er bekvemt. Og det har virket i mange år.
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. maj 2022 - 11:32 #4
Jeg prøver at gøre som Kurt54 foreslår. Så får vi se om det er løsningen. Jeg vender tilbage.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. maj 2022 - 11:35 #5
Du skal da bare foresætte med den opstilling - men tilføje de 5 adresser i outlook  adressekartotek - så er adresserne kendte og derfor mindre udsatte for at gå i spam mappen.
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. maj 2022 - 11:47 #6
Det har jeg gjort nu Kurt54
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. maj 2022 - 13:48 #7
Desværre, der dukker stadigvæk mail i uønskede mail, æv.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2022 - 14:39 #8
nu er jeg på thunderbird, men hvis du højreklikker på en mail i 'uønsket' kan den så ikke markeres som 'ikke uønsket' eller 'tillid til denne afsender'?
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. maj 2022 - 15:39 #9
Jo det kan jeg, men det synes jeg ikke er optimalt.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2022 - 15:03 #10
det er ikke den enkelte mail, der skal markeres, men navnet på afsenderen, så alt fra denne konto flyttes i et hug.
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. maj 2022 - 19:33 #11
Claes57, det virker bare ikke, det vælter ind med uønskede mail. Jeg har to PC. og samme mail program, med på den anden PC kommer de fint i indbakke.
Så min teori går på at på min  nye PC  er der fejl i Outlook.

Jeg har flere gange slettet og geninstalleret Office 2019 igen, men hver gang jeg åbner Outlook så gør den det igen. Og min gamle opsætning er der stadig.
D.V.S. det er ikke en ny installation jeg får, med en genoprettelse af min egen. Det er ikke Ok. for sår fortsætter problemet bare, ikke?
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. maj 2022 - 18:04 #12
Nå har jeg nulstillet min PC. Og geninstalleret  Windows. Startet helt forfra og installeret alle mine programmer inkl. Office pakken.
DET VAR LØSNINGEN.
Avatar billede arnepedersen Forsker
20. maj 2022 - 10:58 #13
Jeg vil samtidig udtrykke taknemlighed for I har forsøgt at hjælpe mig. Dejligt med dygtige Ekspert mennesker som Jer. Tusinde tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2022 - 13:41 #14
Hvis de to maskiner er ca ens, (dvs kører med samme opsætning i outlook), så er det fremover (hvis det opstår igen) nok, bare at kopiere filen outlook.pst fra den gode til den dårlige pc. outlook.pst er en database med alt, hvad outlook har liggende af data.
Outlook skal være lukket helt ned mens der kopieres, da filen ellers er låst.
Avatar billede arnepedersen Forsker
20. maj 2022 - 15:47 #15
Tak for dette info clas57.